Au început lucrările de extindere a Căminului Cultural din Cuza Vodă. Program integrat de meditații gratuite pentru 120 de copii din comună

Administrație locală
Derularea proiectului „Măsuri integrate pentru comunitate” începe deja să producă primele efecte. Primii absolvenți ai cursului de zidar-faianțar își fac practica în cadrul unui proiect derulat în comuna Cuza Vodă, alături de angajați ai primăriei care se ocupă de extinderea căminului cultural din localitate.
Mai exact, este vorba despre proiectul „Măsuri integrate pentru comunitate”, demarat pe 15 septembrie 2017, implementat de către Asociația Europeană pentru o Viață mai Bună, în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale, Asociația Comunelor din România, APDRP – Asociaţia pentru Dezvoltare Regională şi Parteneriat, Primăria Cuza-Vodă și Școala Gimnazială nr. 1 Cuza-Vodă.
Proiectul se derulează pe o perioadă de 36 de luni iar valoarea totală a acestuia este de 19.329.792,07 lei.
Trei persoane care au finalizat cursul de zidar în cadrul proiectului POCU derulat în comuna Cuza Vodă sunt implicate în proiectul de extindere a clădirii căminului cultural cu două săli. Spațiile urmează a fi folosite pentru bucătărie și birou administrativ iar lucrările sunt la acest moment în toi, fundația fiind deja turnată. La acest moment o parte din spațiile din cadrul căminului cultural sunt folosite pentru grădiniță și pentru bucătărie și sală de vesele.
Efortul financiar al primăriei este zero. În cadrul proiectului sunt alocați bani pentru materiale de construcții. Astfel, beneficiul autorităților locale este dublu: oamenii din comună fac practică și învață meserie, dar rămâne și un bun care intră în administrarea primăriei și rămâne comunei.
Meditații gratuite pentru copii care se pregătesc pentru începerea unui nou ciclu școlar
De asemenea, în cadrul aceluiași proiect se derulează pentru mai mulți copii din comună un program special de pregătire pentru mai mulți elevi ai căror părinți sunt beneficiari ai altor ramuri ai aceluiași proiect, „Măsuri integrate pentru comunitate”
Beneficiari sunt copiii de vârstă antepreșcolară (0 – 3 ani – copiii care urmează să meargă la grădiniță), preșcolarii (3 – 6 ani – copiii care se pregătesc de școală), cei care termină clasa a IV-a și cei care termină clasa a VIII-a. „Proiectul se concentrează asupra familiei. Părintele trebuie să fie prins într-o altă activitate, o altă componentă a proiectului pentru ca acești copii ai lor să poată fi integrați în proiect”, spune directorul școlii din comună, Gheorghe Dancea.
Proiectul se derulează în două etape, două serii de copii care vor urma pregătirea pe o perioadă de câte opt luni: primul ciclu urmează să înceapă în această lună până la finele acestui an școlar iar cealaltă etapă – începând cu anul școlar viitor.
În total sunt 120 de copii care vor beneficia de pe urma acestui program, 60 în prima etapă și 60 în cea de-a doua.
„Tuturor le va folosi acest proiect în care sunt implicați, cu siguranță celor de clasa a opta le va folosi. Fac în plus câte 2 ore de matematică și două ore de română. Faptul că vor veni înainte de orele de curs și vor face această pregătire le va asigura și masa de prânz. Toți vor beneficia de această masă de prânz”, a mai spus directorul școlii.
În plus, pentru copiii din ciclul antepreșcolar vor avea și kituri de jucării, pătuțuri noi, table interactive, electrocasnice – mașini de spălat și de uscat rufe. Toate aceste dotări vor rămâne în cadrul grădiniței după finalizarea proiectului, astfel că beneficiile lui se prelungesc. „Este un proiect care va aduce beneficii întregii familii și astfel dacă se acționează astfel schimbările se vor vedea. A fost un proces destul de greu de selectare a resursei umane pentru a fi integrați în acest proiect pentru că sunt condiții care vizează studiile ori experiența”, a completat directorul.
Citește și:
Proiectele se concretizează: La Cuza Vodă a început construcția fabricii de ulei







