za-logo

Ne puteți urmări pe:

  • Acasă
  • Știrile zilei
  • Administrație locală
  • Politic
    • Alegeri
    • Bilanț de mandat
  • Economie
  • Cultură
    • Istoria Dobrogei
  • Învățământ
  • Sport
  • Sănătate
    • Sfaturi Naturiste
    • Totul despre Coronavirus
    • Mama și copilul
  • Agricultură
  • Externe
  • Locuri de muncă
  • Imobiliare
  • Anunțuri
  • Evenimente în Constanța
  • Showbiz
  • Social
  • Turism

Ne puteți urmări pe:

Acasă - Administrație locală - Licitația privind închirierea unui spațiu comercial din incinta Spitalului Județean Constanța, CONTESTATĂ. Participanții reclamă LIPSA de TRANSPARENȚĂ a comisiei de evaluare

Licitația privind închirierea unui spațiu comercial din incinta Spitalului Județean Constanța, CONTESTATĂ. Participanții reclamă LIPSA de TRANSPARENȚĂ a comisiei de evaluare

Licitația privind închirierea unui spațiu comercial din incinta Spitalului Județean Constanța, CONTESTATĂ. Participanții reclamă LIPSA de TRANSPARENȚĂ a comisiei de evaluare

Administrație locală

09.08.2022

De către Pintilie Claudia

Încă din anul 2018 autoritățile județene constănțene încearcă, cu eforturi mai mari sau mai mici, să găsească chiriași pentru cele două spații comerciale situate la parterul Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța. Practic, de patru ani, bugetul instituției sanitare este văduvit de sume care ar fi fost necesare actului medical, în contextul în care pe la colțuri se aude că situația financiară a spitalului nu ar fi una tocmai roz. 

De 4 ani, autoritățile județene nu reușesc să găsească un chiriaș pentru spațiile comerciale din incinta Spitalului Județean Constanța.

Pare că nimeni nu a avut nicio grabă în a finaliza aceste proceduri.

În cei patru ani care au trecut, licitațiile privind închirierea celor două spații comerciale destinate vânzării de produse alimentare și nealimentare, din incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța – amplasate la intrarea în Policlinica 1 și la intrarea vizitatorilor – au fost anulate de fiecare dată când s-a reușit organizarea lor: 2018, 2020 și 2021.

O parte dintre ofertanții care au participat la licitația organizată în august 2022 reclama faptul că aceștia trebuiau să demonstreze, prin documente financiare, că dețin în cont o sumă egală cu cel puțin egale cu 12 chirii lunare, ponderea acestui criteriu în calculul punctajului fiecărui participant fiind una foarte mare.

„Nu poți să pui un criteriu de atribuire care se referă la câți bani are un om în cont, ci ar trebui să îi intereseze (n.r. pe Consiliul Județean Constanța) câți bani iau ei pe chirie”, ne declara, la acel moment, în septembrie 2021, unul dintre participanții la licitație.

Doar unul din cele două spații a fost din nou scos la licitație

În anul 2022, prima procedură a fost organizată în luna aprilie, însă și aceasta fără succes.

Cu privire la licitația din aprilie 2022, consilierii județeni constănțeni au aprobat și o hotărâre în vederea organizării acestei proceduri.

Unul dintre agenții economici care își dorea să participe la licitație a depus, la acel moment, o contestație la Instituția Prefectului Județul Constanța prin care se solicita atacarea în instanță a hotărârii Consiliului Județean Constanța nr. 79/30/30.03.2022 privind închirierea spațiului comercial din incinta Spitalului Județean.

Prefectul Județului, Silviu Iulian Coșa explica, la acel moment faptul că „verificarea pe care o efectuează Instituția Prefectului se referă exclusiv la conformitatea cu normele legale și nu la oportunitatea luării Hotărârii„.

Ulterior anulării licitației din luna aprilie, s-a organizat o alta, în luna iulie 2022.

Mai exact, licitația a avut loc pe 11 iulie 2022 și a vizat doar spațiul comercial în suprafață utilă de 39,6 mp, situat în incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța – intrare vizitatori.

Agenții economici care au depus oferte au solicitat și clarificări cu privire la organizarea procedurii, iar răspunsul pe care l-au primit îl puteți consulta mai jos. Cu toate acestea, licitația a avut loc în data de 11 iulie și spațiul comercial și-a găsit chiriaș.

Răspunsul primit de la autoritățile județene îl puteți parcurge în cele ce urmează: Licitație contestată de unul dintre participanții la procedură 

Astăzi, unul dintre agenții economici care au participat la licitație și nu a fost desemnat câștigător, a formulat o contestație împotriva rezultatului procedurii, comunicat acestuia prin adresa înregistrată în cadrul Consiliului Județean Constanța cu nr. 32357/ 27.07.2022.

Contestația a fost înregistrată astăzi, 09.08.2022 la sediul Consiliului Județean Constanța.

Astfel, SC Arimex Comexim 2000 SRL solicită autorității județene:

  • anularea procesului verbal nr. 29883/ 11.07.2022, a tuturor actelor subsecvente, inclusiv a comunicării privind rezultatul licitației comunicat prin adresa înregistrată în cadrul Consiliului Județean Constanța cu nr. 32357/ 27.07.2022;
  • anularea procedurii de achiziție și reluarea acesteia cu respectarea prevederilor OUG nr. 57/ 3 iulie 2019 privind Codul administrativ și a procedurii de licitație stabilite prin documentația de atribuire întocmită.

Agentul economic care a participat la licitație și a cărui ofertă a fost înregistrată în data de 7 iulie 2022 la sediul CJC, se consideră nedreptățit de rezultatul procedurii, reclamând faptul că semnarea procesului verbal al ședinței de licitație publică a fost făcută fără deschiderea plicurilor în prezența ofertanților.

Practic, același lucru s-a întâmplat și la licitația din august 2021 a cărei finalitate a fost anularea procedurii.

În contestația depusă astăzi, 9 august 2022, se evidențiază faptul că prin adresa nr. 32357/ 27.07.2022, agentul economic a fost înștiințat că oferta sa nu a fost declarată câștigătoare, întrunind un punctaj de 61,18 puncte. „Câștigătoare a fost declarată oferta altei societăți, SC LAGARDERE TRAVEL RETAIL SRL, care a obținut un punctaj de 85,23 puncte”, se arată în contestație.

„Față de documentele mai sus menționate, așa cum rezultă și din conținutul acestora, membrii comisiei de evaluare nu au respectat regulile de transparență necesare a fi respectate în cadrul ședinței de deschidere a ofertelor, având în vedere faptul că acestea au fost depuse în plic închis conform prevederilor documentației de atribuire întocmită, în acest sens, membrii comisiei de evaluare având obligația deschiderii ofertelor la dată și ora stabilită în cadrul anunțului și în prezența reprezentaților ofertanților participanți la ședința de deschidere.

Însă, acest lucru (deschiderea ofertelor în prezența reprezentaților ofertanților), nu s-a întâmplat în prezența reprezentaților ofertanților, membrii comisiei de evaluare părăsind încăperea împreună cu toate plicurile conținând ofertele, ulterior revenind cu procesul verbal pentru a fi semnat și asumat de către ofertanți, motiv pentru care administratorul societății noastre, prezent în cadrul ședinței de deschidere, a făcut mențiunea în cadrul procesului verbal conform căreia: “SEMNAREA P.V. A FOST FĂCUTĂ FĂRĂ DESCHIDEREA PLICURILOR ÎN PREZENȚA OFERTANȚILOR”. 

Mai mult decât atât, în cadrul procesului verbal nr. 29883/ 11.07.2022, nu au fost menționate elementele constitutive ale ofertelor, respectiv valorile și informațiile legate de criteriile de atribuire a contractului (valorile ofertate pentru chiria spațiului, capacitatea economică a ofertanților: cifra de afaceri, respectiv protecția mediului, informații pe baza cărora a fost aplicat punctajul stabilit în Fișa de date, astfel încât participanții la procedura să-și poată verifică informațiile legate de clasamentul rezultat și informațiile care stau la baza procesului de evaluare al ofertelor și stabilirea clasamentului”, se arată în contestația depusă.

Astfel, societatea reclamă lipsa de transparență cu privire la modul de lucru al comisiei de evaluare referitor la deschiderea și evaluarea ofertelor, inclusiv referitor la transmiterea rezultatului procedurii, evidențiind că în cadrul documentului privind comunicarea, nu au fost prezentate elementele constitutive ale ofertelor și modalitatea de stabilire a clasamentului.

De menționat că Grupul Lagardère Travel Retail operează pe piaţa din România sub cinci branduri – Inmedio, So! Coffee, Relay, 1 Minute şi Hub Convenience -, având în total 226  de sedii secundare. Societatea a fost înființată în 1994, are un singur asociat persoană juridică – LAGARDERE TRAVEL RETAIL SAS, administratorii fiind un român – Marius Vacalau și un francez – Chevalier Frederic Jean. În 2021, societatea a avut o cifră de afaceri de 829.818.277 lei.

Am încercat să obținem un punct de vedere cu privire la reclamațiile privind lipsa de transparență a comisiei de evaluare chiar de la conducerea Consiliului Județean Constanța, de la președintele Mihai Lupu.

Acesta ne-a transmis că în cursul zilei de miercuri, 10 august ne va transmite punctul său de vedere legat de această situație.

Vom reveni.

Citește și:

Se solicită prefectului atacarea în instanță a hotărârii Consiliului Județean Constanța privind închirierea spațiului comercial din incinta Spitalului Județean

Spațiul comercial din incinta Spitalului Județean Constanța, scos a patra oară la licitație în ultimii 4 ani

 

Pintilie Claudia

Etichete:

  • CJC
  • Consiliul Județean Constanța
  • contestație în anulare
  • SC Arimex Comexim 2000 SRL
Articole similare

Administrație locală

Lucrări la rețeaua de termoficare: În ce zone din Constanța nu se va furniza căldură 08.02.2024

Având în vedere proiectul „Reabilitarea rețelelor de termoficare din Municipiul Constanța-Etapa III’’, se impune executarea lucrărilor de conexiune a unor tronsoane noi de conducte magistrale, pe strada Decebal. Pentru realizarea acestor lucrări nu vom putea furniza apă caldă de consum și …

Administrație locală

Primăria Municipiului Constanța, dată în judecată de firma care s-a ocupat de reabilitarea Pieței Ovidiu, pentru recuperarea unor bani 08.02.2024

Primăria Municipiului Constanța a fost dată în judecată de compania Ro-Mat-Construct SR, firma care s-a ocupat de restaurarea Pieței Ovidiu. Proiectul a fost unul de mare anvergură, primii pași către acest obiectiv fiind făcuți încă din anul 2008, când s-a …

Administrație locală

Primăria Cernavodă vrea să închirieze mai multe spații. Unde sunt situate acestea și când are loc licitația 07.02.2024

Primăria orașului Cernavodă organizează pe 5 martie 2024, ora 10:00, în sala de ședințe a Consiliului Local, licitația publică deschisă în vederea închirierii a patru spații.  Lista spațiilor scoase la licitație cuprinde: 1. Spațiul situat în strada Prelungirea Seimeni, nr. 25 în …

De la același autor

Administrație locală

Lista completă a primăriilor din județul Constanța care primesc bani de la CJC pe final de an 15.12.2023

Dacă în urmă cu câteva zile, pe site-ul Consiliului Județean Constanța, proiectul de hotărâre referitor la alocarea sumei de două milioane de lei era împărțită între 11 primării din județul Constanța, astăzi, în cadrul ședinței liberalii și social democrații au …

Politic

Candidează Mihai Lupu din partea PSD la alegerile din 2024? Ce spune șeful CJC despre aceste zvonuri 15.12.2023

Zvonurile ultimelor săptămâni îl arată pe Mihai Lupu, actualul președinte al Consiliului Județean Constanța, drept viitor candidat PSD la alegerile din septembrie 2024 pentru încă un mandat de șef al CJC. Astăzi, Mihai Lupu a făcut primele declarații legate de …

Politic

Mihai Lupu, atac direct la președintele PNL Constanța: „NU sunt obedient lui Huțucă, lui Bourceanu, nimănui. Îi urez succes, să culeagă ce a ... 15.12.2023

Președintele PNL Constanța, Mihai Lupu, a făcut astăzi câteva declarații spumoase legate de modul cum a fost tratat de conducerea de la Constanța a Partidului Național Liberal care i-au retras, în urmă cu câteva luni, sprijinul politic. Șeful CJC l-a …

Lăsați un mesaj Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele Știri

Știrile zilei

Lorem ipsum dolor sit amet 24.02.2025
Bărbat prins cu doi metri cubi de lemn, fără acte de provenienţă, în localitatea Lumina

Știrile zilei

Bărbat prins cu doi metri cubi de lemn, fără acte de provenienţă, în ... 08.02.2024
Braconieri depistați cu portbagajul mașinii plin de pește, în zona localității Hârșova

Știrile zilei

Braconieri depistați cu portbagajul mașinii plin de pește, în zona lo... 08.02.2024
Este OFICIAL: Bazarul "La Ruși" va fi DEMOLAT! Ce spune Primăria Constanța despre această situație

Știrile zilei

Este OFICIAL: Bazarul „La Ruși” va fi DEMOLAT! Ce spune P... 08.02.2024
Dat de gol de comportamentul suspect: Un tânăr a fost prins de polițiștii constănțeni cu droguri în buzunare

Știrile zilei

Dat de gol de comportamentul suspect: Un tânăr a fost prins de poliți... 08.02.2024
za-logo

Ziarul Amprenta se dorește a fi încă de la început platforma unde cititorii din acest județ, dar și din împrejurimi, să poată parcurge cele mai proaspete și utile știri care prezintă evenimentele din jurul lor. Este un demers, trebuie să recunoaștem, curajos, în aceste vremuri când tentațiile sunt mari iar goana după senzațional este la cote maxime. Știm că rolul nostru este acela de câine de pază al societății! Tineri, entuziaști, cu experiență în presa locală, vă asigurăm că Ziarul Amprenta vă va aduce zilnic cele mai bune și utile știri din județul Constanța. Ne propunem, străbătând la pas județul, să vă prezentăm atât viața urbană cât și cea rurală așa cum sunt ele în realitate.

Contactați-ne: contact@ziarulamprenta.ro
Termeni şi condiţii de utilizare Politica de confidențialitate Politica Cookies Politica EU GDPR

Ziarul Amprenta ©2025