Primăria Corbu acționează în instanță firma care reabilitează DJ 226 pentru că a depozitat sute de tone de moloz fără permisiunea UAT-ului, pe un teren de lângă derea: „Tot ce vrem este să aducă terenul la stadiul inițial”

Administrație locală
Firma care se ocupă de reabilitarea și modernizarea DJ 226 Corbu – Săcele – Istria – Mihai Viteazu a intrat, de câteva luni, într-un conflict deschis cu autoritățile locale din Corbu. Societatea a depozitat tot materialul inert, moloz și deșeuri rezultate în urma excavării tramei stradale, pe un teren aflat lângă dereaua de la marginea localității fără ca Primăria să dea societății permisiunea în scris în acest sens. Este vorba despre sute de tone de moloz depozitate pe o suprafață de aproximativ trei hectare.
Primăria comunei Corbu se confruntă de câteva luni cu o situație disperată cauzată de faptul că antreprenorul lucrării de reabilitare a DJ 226 Corbu – Săcele – Istria – Mihai Viteazu, SC G&M Road Building Engineering SRL, a depozitat sute de tone de material inert pe un teren deținut de UAT Corbu, într-o zonă de la marginea comunei, fără a primi, în scris acordul Consiliului Local Corbu în acest sens.
Pe 21 iunie 2023, Primăria Corbu a transmis Consiliului Județean Constanța o adresă prin care solicită informații legate de obligațiile pe care le are UAT Corbu în ceea ce privește contractul de reabilitare și modernizare a DJ 226 Corbu – Săcele – Istria – Mihai Viteazu. Având în vedere că autoritatea locală nu este parte a acestui contract, neavând acces la informațiile stipulate în document, s-a dorit să se afle dacă UAT Corbu are obligația să pună la dispoziția constructorului spații sau o groapă de gunoi pentru depozitarea molozului rezultat după excavare.
A doua zi după primirea acestei adrese, pe 22 iunie 2023, CJC răspunde autorității locale menționând: „contractul de execuție lucrări încheiat între UAT Județul Constanța și antreprenor SC G&M Road Building Engineering SRL – lider de asociere, nu instituie obligații în sarcina dumneavoastră. Însă, antreprenorul conform contractului de execuție și caietului de sarcini aferent procedurii este responsabil de toate materialele și articolele rezultate din orice lucrare de demolare sau excavări și alte materiale în exces (naturale sau artificiale), moloz și deșeuri și va plăti toate costurile aferente transportului și depozitării acestora”.
Acordul de parteneriat încheiat cu UAT Corbu stabilește însă drepturile și obligațiile ce le revin în implementarea activităților specifice proiectului. Astfel, autoritatea locală trebuie să sprijine antreprenorul prin punerea la dispoziție a locațiilor necesare pentru spații sau groapă de moloz rezultat prin excavare.


În calitate de parteneri ai proiectului autoritățile locale pe raza cărora trece DJ 226 – Corbu, Mihai Viteazu și Săcele au obligația de a furniza liderului de parteneriat orice informații și documente justificative necesare depunerii la finanțare și implementării proiectului, diseminarea informațiilor aferente proiectului, monitorizarea situației lucrărilor și aducerea la cunoștința liderului de parteneriat a oricărei probleme apărute pe durata implementării proiectului cât și ulterior, în perioada de sustenabilitate.
Lucruri pe care Primăria Corbu le-a făcut, ca dovadă și situația apărută.
Totodată, partenerii de proiect au dreptul să fie consultați cu regularitate de către liderul de parteneriat, să fie informați despre progresul în implementarea proiectului și să li se furnizeze de către lider copii ale rapoartelor de progres și financiare.
Viceprimarul comunei Corbu, Vasile Halici, ne-a declarat că au existat discuții de principiu cu reprezentanții antreprenorului legate de această situație, a depozitării ulterioare începerii proiectului, primăria indicând verbal anumite locații unde s-ar fi putut depozita molozul, însă nu s-a făcut nicio solicitare scrisă în acest sens.
Pentru ca un teren să poată fi dat în folosință gratuită unui terț este nevoie ca propunerea să treacă de votul Consiliului Local.
Primăria riscă o amendă de la Garda de Mediu care poate ajunge la 50.000 de lei
Potrivit reprezentanților Primăriei Corbu, instituția nu a primit nicio solicitarea de la antreprenor pentru a depozita molozul într-o anumită zonă.
https://youtu.be/3iWn8ygiuJQ
Astfel au fost depozitate, de-a lungul ultimelor luni, sute de tone de moloz rezultat din excavații, fără permisiunea UAT-ului. Din această cauză, autoritatea locală ar putea fi sancționată de comisarii Gărzii de Mediu, dar nu numai. Amenzile pentru astfel de situații sunt cuprinse între 20.000 și 50.000 de lei.
Pentru că firma care se ocupă de lucrări nu a răspuns niciunei solicitări în vederea rezolvării acestei probleme, UAT Corbu a reușit să niveleze sutele de mormane de moloz pe terenul pe care constructorul l-a depozitat până când acesta va proceda la eliberarea terenului. Totodată, s-a interzis accesul pe teren, iar începând cu zilele următoare zona va fi păzită.
Totodată, Primăria Corbu a sesizat firmei care se ocupă de lucrări și alte câteva probleme: o parte din accesele în curți sau la obiectivele UAT-ului nu au fost betonate, iar o mare parte ddintre casetele de pe marginea DJ 226, care au fost betonate în scopul amenajării de spații verzi, nu nu conțin doar pământ vegetal ci și beton sau resturi vegetale:
„Am înaintat adresă către societate, legată de această problemă, dar până acum nu am primit niciun răspuns în acest sens. În schimb au adus niște pământ și l-au pus peste. Dacă tot s-a făcut această investiție frumoasă pe raza comunei noastre nu ne dorim ca la sfârșit să se bată joc. Noi va trebui să întreținem spațiile verzi la un moment dat și vrem să vedem ceva frumos. Noi am încercat totul pe cale amiabilă„, ne-a mai declarat viceprimarul Vasile Halici.
Primăria a cerut firmei eliberarea de urgență a terenului
Pentru că nu au găsit niciun fel de înțelegere la firma care a depozitat molozul fără acordul UAT-ului pe o suprafață de aproape trei hectare, Primăria Corbu a transmis, la începutul acestei luni către SC G&M Road Building Engineering SRL o înștiințare prin care solicită eliberarea derelei de materialele depozitate lângă, dar și de cele căzute în interior.

Societatea nu a transmis niciun răspuns autorității locale astfel că UAT Corbu a hotărât chemarea în judecată a constructorului pentru motivul mai sus menționat.
„Noi nu avem nicio problemă cu Consiliul Județean, ba din contră, suntem foarte mulțumiți că s-a realizat această investiție pe raza comunei. Ba chiar l-am felicitat pe președintele CJC că în ultimii 30 de ani nimeni nu s-a preocupat de partea de nord a Dobrogei, de infrastructura zonei. Este o treabă extraordinară ce s-a făcut. Tot ce ne dorim noi este ca să ni se aducă terenul la stadiul inițial”, ne-a declarat viceprimarul comunei Corbu.
Consiliul Județean Constanța a transmis Primăriei Corbu în cursul zilei de joi, 16 noiembrie, un răspuns care cuprindea o adresă pe care Primăria Corbu a înaintat-o lunile trecute firmei SC G&M Road Building Engineering SRL și în care autoritatea locală ar fi permis „depozitarea pământului pe spațiile indicate de UAT”:
„Noi NU am indicat spațiul corect pentru depozitarea acestor materiale. Am spus că da, suntem de acord să îl pună, să îl depoziteze, dar ulterior indicării de către noi a spațiului în cauză, ceea ce nu s-a întâmplat. Ulterior confirmării noastre ca da, ei puteau depozita. Ei nu au mai ținut cont și au depozitat pe unde au vrut, au făcut de capul lor și nu i-a mai interesat nimic”, a mai spus viceprimarul.
Reprezentanții firmei nu au dorit să facă nicio declarație
Am încercat să luăm legătura și cu reprezentanții constructorului, Alexandru Magdalena Emilia, unul dintre acționari și administratorul firmei SC G&M Road Building Engineering SRL însă aceștia nu au răspuns apelurilor noastre.
De asemenea, am încercat să discutăm pentru obținerea unui punct de vedere și cu dirigintele de șantier, Mădălina Chițan, însă aceasta ne-a transmis că nu ne poate oferi niciun punct de vedere, chiar dacă nu am apucat să îi transmitem care este motivul apelului, iar ulterior a închis telefonul.
Primăria Corbu a înaintat la instanţa competentă o cerere de ordonanţă preşedinţială.
Ordonanţa preşedinţială este procedura specială prin care se solicită instanţei de judecată să dispună măsuri provizorii, în cazuri urgente, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere ori pentru prevenirea unei pagube iminente şi care nu s-ar putea repara.
Teoretic, un termen de judecată s-ar putea da la începutul lunii decembrie și dată fiind situația ar trebui să se judece la primul termen de judecată.
Termenul de finalizare a lucrărilor este sfârșitul acestui an.
Societatea care se ocupă de lucrări de modernnizare SC G&M Road Building Engineering SRL a fost înființată în 2012 și ocupă Locul 1 în Top Afaceri România Întreprinderi Mijlocii, județul Argeș, domeniul 4211: Lucrări de construcții a drumurilor și autostrazilor.
Firma are sediul în Pitești, pe strada Nicolae Dobrin, nr. 63 și și îi are acționari pe Alexandru Magdalena Emilia (50%) și pe Paula Cușa (50%).
Societatea a raportat în 2022 o cifră de afaceri de 76.082.423 lei, un profir de 6.628.744 lei și datorii de 8.195.759 lei.

Firma este direct conectată, prin acționarii săi, cu SC Emy Project Consulting SRL (cu sediul în Pitești), Itern Rom Activ SRL (cu sediul în Bragadiru), CG Construcții Ddrumuri Curtea de Argeș SRL (cu sediul în Curtea de Argeș), Bitum Best Construct SRL (cu sediul în Pitești), Building Design 2000 Top SRL (cu sediul în București), Building Construction Mea SRL (cu sediul în București), Search Corporation New Project SRL (cu sediul în Năvodari), GM Bussiness Office SRL (cu sediul în București), Ansthall Energie Rigenerabili SRL (cu sediul în București).
Firma a obținut, de-a lungul anilor, numeroase contracte de la diverse autorități publice locale și instituții publice din mai multe județe, inclusiv Constanța.







