Canalele Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia, Năvodari vor fi modernizate. Proiectul, de 338 de MILIOANE de EURO, pe ordinea de zi a primei ședințe de Guvern din 2023

Economie
Pe ordinea de zi a primei ședințe de Guvern din 2023 se regăsește un proiect de hotărâre care vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea canalelor navigabile ale Dunării: Canal Dunăre – Marea Neagră şi Canal Poarta Albă – Midia Năvodari în vederea creşterii siguranţei navigaţiei.
Valoarea estimată a lucrărilor de modernizare a celor două obiective conform studiului de fezabilitate este de 1.673.251.758 lei (aproximativ 338,26 milioane Euro, la cursul 1 euro = 4,9466 lei).
Investițiile vizează modernizarea Canalului Dunăre – Marea Neagră în lungime de 62,4 km
și a Canalului Poarta Albă – Midia, Năvodari – în lungime de 25,27 km + 5 km – ramura spre Luminița. Excepție din aceste modernizări o fac bieful III, ecluzele și porturile.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile prin
Programul Operațional Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Nota de fundamentare a proiectului poate fi consultată în cele ce urmează:
Canalul Poarta Albă-Midia, Năvodari face legătura acvatoriului portului maritim Midia și al celui al portului Luminița din Lacul Tașaul (Năvodari) cu Canalul Dunăre – Marea Neagră, în zona localității Poarta Albă. El a fost deschis navigației la 26 octombrie 1987.
Canalul Dunăre-Marea Neagră leagă porturile Cernavodă de pe Dunăre și porturile Constanța Midia Năvodari de la Marea Neagră, scurtând drumul spre portul Constanța cu aproximativ 400 km. Canalul, cu lungime totală de 95,6 km, este format din ramura principală, în lungime de 64,4 km și ramura de nord în lungime de 31,2 km.







