Comisia Europeană a aprobat Programul transport 2021 – 2027: Două proiecte vizează Constanța

Economie
Comisia Europeană a aprobat Programul Transport 2021 – 2027: 9,6 miliarde de euro pentru autostrăzi, căi ferate și noi linii de metrou. Printre proiectele menționate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene se regăsesc două ce vizează Constanța.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a primit aprobarea oficială din partea Comisiei Europene pentru Programul Transport, cu o alocare de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro finanțare din partea Uniunii Europene.
„Principalul obiectiv adus de Programul Transport este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând, în același timp, atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon și transferul spre o mobilitate durabilă și sigură”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Prin Programul Transport sprijinul financiar este direcționat către: îmbunătățirea conectivității primare rutiere (Fondul de Coeziune: 1.451,55 milioane euro, Fondul European de Dezvoltare Regională: 333,45 milioane euro), îmbunătățirea conectivității secundare rutiere (FEDR: 300,00 milioane euro), creșterea siguranței rutiere (FEDR: 100 milioane euro), creșterea eficienței căilor ferate române (FC: 596,32 milioane euro, FEDR: 678,19 milioane euro), creșterea atractivității transportului feroviar de călători (FEDR: 250,00 milioane euro), dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane (FC: 271,00 milioane euro, FEDR: 350,00 milioane euro), dezvoltarea transportului naval și multimodal (FC: 245,00 milioane euro), asistență tehnică (FC: 75,00 milioane euro).
Printre proiectele menționate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, se regăsesc două proiecte care fac referire la modernizarea, reabilitarea Portului Constanța, dar și la complexul feroviar Port Constanța – Palas și anume:
- Dezvoltarea/modernizarea Portului Constanța, inclusiv a instalațiilor de combustibili alternativi (alimentare cu energie electrică la cheu, bunkeraj de hidrogen, metanol și amoniac);
- Complexul feroviar Port Constanța – Palas – 246 milioane euro.
Până în 2030, potrivit Programului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021–2030, România trebuie să realizeze 6624,1 km de rețea rutieră, precum autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare dintre care 2900,5 km aferenți rețelei primare și 3723,6 km aferenți rețelei secundare.
În ceea ce privește rețeaua feroviară, programul vizează realizarea a 3274,8 km de cale ferată aferenți rețelei primare și 1228 km aferenți rețelei secundare, potrivit comunicatului transmis de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Citește și:
CFR: O parte din lucrările de modernizare din Portul Constanța, finalizate







