Cum pot fi recuperați banii din facturile emise greșit. Anunțul făcut de ministrul Energiei

Economie
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit la gaze naturale și la energie electrică.
„Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare„, a explicat ministrul Virgil Popescu într-o conferință de presă.
Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.
În plus, pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.
Citește și:
Sfaturile ANPC: Cum procedăm în cazul facturilor greșite la energie
Premierul Ciucă anunță plafonarea prețului la energie și la gaze, de la 1 februarie







