Aproape 300 de elevi din județul Constanța participă la Concursul de Matematică din cadrul Olimpiadei Satelor

Învățământ
Vineri, 4 martie 2022, în unsprezece unități de învățământ din județul Constanța se va desfășura etapa județeană a Concursului Național de Matematică pentru clasele a IV-a – a VIII-a Olimpiadei Satelor din România.
La această competiție participă un număr de 298 de elevi din județul Constanța:
- 47 nivel primar;
- 251 nivel gimnazial.
Etap este organizată de către Inspectoratul Școlar Județean Constanța.
Unitățile de învățământ care vor fi centre de concurs sunt: Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu“ din Cumpăna, Școala Gimnazială nr. 1 din Tuzla, Școala Gimnazială nr. 1 din Limanu, Școala Gimnazială nr. 1 din Peștera, Școala Gimnazială nr. 1 din Rasova, Școala Gimnazială nr. 1 din Valu lui Traian, Liceul Cobadin, Şcoala Gimnazială „Poet Ovidiu“ din Ovidiu, Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr“ din Corbu, Liceul „Regele Carol I“ din Ostrov și Liceul Tehnologic Crucea.
Conform Metodologiei – cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, Ordinului Ministerului Educației nr. 3066/27.01.2022 și a Regulamentului Specific al Concursului Național de Matematică pentru clasele a IV-a – a VIII-a, Olimpiada Satelor din România se va desfășura cu participare fizică, respectându-se toate măsurile de prevenire a îmbolnăvirii cu SARS-COV-2.
Un elev se poate califica la etapa superioară dacă a obținut cel puțin 40% din punctajul maxim posibil
Subiectele respectă bibliografia recomandată la nivel național de către Ministerul Educației și se încadrează în programa de olimpiadă pentru disciplina matematică.
Proba scrisă poate fi de tip test-grilă, cu un număr de 15 – 20 de itemi cu alegere multiplă, cu câte patru variante de răspuns, dintre care o singură variantă este corectă. Pentru fiecare item se acordă 0 puncte în cazul alegerii unei variante incorecte, respectiv 1 (un) punct, în cazul alegerii variantei corecte. Nu se acordă puncte din oficiu. Punctajul final al lucrării este reprezentat de suma punctelor acordate itemilor corect rezolvați, conform art. 5, alin. (5) din Regulamentul specific.
De asemenea, în conformitate cu art. 11 din Regulamentul specific, „un elev se poate califica la etapa imediat superioară a concursului numai dacă a obținut la etapa curentă cel puțin 40% din punctajul maxim posibil care se poate acorda lucrării: 28 de puncte în condițiile probei specifice formate din patru probleme, la care punctajul maximum pe problemă este de 7 puncte, respectiv 15 – 20 de puncte (în funcție de numărul de probleme), în cazul instrumentului de evaluare de tip test-grilă cu itemi cu alegere multiplă)“.
În caz de egalitate, pentru stabilirea lotului național, conform art. 10, alin. (1), elevii vor susține o probă scrisă de baraj, care va conține patru probleme, probă la care punctajul maximum pe problemă este de 7 puncte.
Numărul de locuri alocat de către Ministerul Educației fiecărui inspectorat școlar județean, conform art. 10, alin (1) și (2) din Regulamentul specific, este de cinci locuri (câte unul pentru fiecare clasă).
Citește și:
ISJ Constanța: Olimpiadele de limbi străine se vor susține în format fizic. Când vor avea loc







