(FOTO) Elevii Şcolii Gimnaziale ”Lucian Grigorescu” din Medgidia au vizitat minunile Spaniei, în cadrul Proiectului „Together, in harmony!”, finanțat prin Erasmus+

Învățământ
Proiectul Erasumus „Together, in harmony!”, se derulează în perioada 01.09.2022–31.08.2024, sub forma unui parteneriat de colaborare între cinci unităţi şcolare din Romȃnia, Italia, Turcia, Lituania și Spania.
Potrivit coordonatorului proiectului, prof. Mihaela Deli-Iorga, obiectivul principal al acestuia a fost implicarea elevilor în acțiuni care să contribuie la creșterea gradului de conștientizare a importanței creării unui mediu școlar incluziv şi armonios prin respectarea diversității și promovarea toleranței, a echităţii sociale și a egalităţii.

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
Activitățile de învățare/predare/formare propuse de către IESO HARÉVOLAR, din Alovera – Spania şi organizate în conformitate cu propunerile din formularul de candidatură, s-au derulat sub genericul Dezvoltarea de strategii pentru promovarea stării de bine şi a unui mediu prietenos ȋn şcoli, reunind elevi şi cadre didactice din unitatea gazdă şi câte patru elevi şi două cadre didactice din fiecare instituţie parteneră.
Obiectivele acestor activităţi au fost:

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
- respectarea diversității și promovarea toleranței, crearea unui climat incluziv care să conducă la o stare de bine șila un mediu prietenos în școli pentru toţi membrii comunităţilor şcolilor partenere;
- stimularea și exploatarea creativității participanţilor prin activităţi formale şi non-formale;
- ȋmbunătăţirea comunicării elevilor și profesorilor în limba engleză și a abilităților digitale ale acestora.
Activitățile derulate, conform agendei de lucru (pentru cadre didactice şi/ sau elevi):
Pe 2 octombrie s-au derulat următoarele activități: o vizită la școală, ceremonia oficială de deschidere, povestirea Teen Story Time și pictură murală, vizită la Primăria din Alovera.
Au urmat activități sportive în curtea școlii, pe 3 octombrie, urmate de o vizită la „Bărbat cu un singur braț din Lepanto” (Miguel de Cervantes), „Cunoștințe din trecut” (Universitatea din Alcalá de Henares), „Confruntarea cu dizabilitățile” (Muzeul Regional de Arheologie și Paleoantropologie).

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
Pe 4 octombrie au avut loc sporturi incluzive – Fuente la Niña, Festivalul de scurtmetraje – Viața în Guadalajara în vremurile vechi – la Muzeul Provincial și la Panteonul Contesei de la Vega del Pozo.
Pe 5 octombrie elevii au vizitat Expoziția Femei venerate și temute – Caixa Forum Madrid, Știri false – Expoziția Espacio Telefónica Madrid și Arta de atunci și de-acum – Muzeul de Artă Prado, Madrid.
În ultima zi, pe 6 octombrie elelvii au participat la activități în școală: Iată-ne, împreună, în armonie! – ghid metodologic pentru o școală incluzivă, Familiile și asociația de părinți aduc mâncare tradițională, Acordarea certificatelor de participare.

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
Atribuțiile delegației române ȋn cadrul activităților:
- Participarea la activitățile propuse;
- Producerea de materiale și obiecte în conformitate cu cerințele activităților;
- Schimb de bune practici.
Metode utilizate ȋn timpul activităților:
- Lucru în echipă;
- Metode activ-participative.

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
Resurse educaționale deschise ce pot fi recomandate pentru utilizarea de către cadre didactice sau elevi :
- Pictură cu lumină
Rezultate obținute:
- Îmbunătățirea cunoștințelor de limba engleză, digitale, multiculturale, bună-înțelegere a educației non-formale și a incluziunii sociale, ca o consecință a acesteia;
- Pe parcursul acestei mobilități din Alovera – Spania s-au desfășurat diverse activități pentru descoperirea importanței stării de bine în comunitatea școlară prin stabilirea unor relații de armonie între toți participanții;
- S-a pus accentul pe schimbul de idei și de bune practici pentru creșterea interesului elevilor pentru școală prin stimularea și dezvoltarea/exploatarea creativității lor;
- Realizarea Ghidului metodologic pentru o școală incluzivă.

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
Participanții la proiect au împărtășit o serie de impresii, la finalul activităților:
„Mobilitatea din Spania a proiectului Erasmus a fost o experiență inedită și uimitoare! Mi-au plăcut toate activitățile și locurile pe care le-am vizitat! Familia la care am fost oaspete a avut grijă de mine și este o familie uimitoare. Fiecare activitate a fost interesantă, amuzantă și am învățat multe lucruri din activități! Am iubit Spania și fiecare profesor și student de acolo și am amintiri minunate!”
(Giumali Anelis – elevă, cls. a VIII-a)
„M-am simțit minunat în timpul acestei mobilități! A trăi într-o altă țară, a învăța o nouă limbă și a întâlni oameni din întreaga Europă a fost o experiență fantastică! Imersiunea culturală, prieteniile pe care le-am făcut și dezvoltarea personală pe care am experimentat-o au fost cu adevărat de neprețuit. În plus, mâncarea spaniolă și stilul de viață vibrant au fost un bonus!

Together, in harmony! la Școala Ginazială Medgidia
(Bărbulescu Larisa – elevă, cls. a VIII-a)
„Activitățile la care am participat au fost foarte frumoase, dar și educative, abordând diferite teme importante și interesante, cum ar fi: diferențele dintre oameni, natura, tehnologia sau comportamentul prietenos față de necunoscuți. Printre activitățile care m-au impresionat și mi-au schimbat perspectiva, a fost cea în care trebuia să le adresăm întrebări străinilor pe care îi întâlneam pe stradă, deoarece ne-a ajutat să ne depășim teama de a vorbi cu oamenii necunoscuți, iar cea în care trebuia să inventăm un conflict și să găsim o metodă de rezolvare a lui, punând în scenă întreaga acțiune, dar și filmând-o, m-a ajutat să înțeleg dinamica unui conflict.”
(Stafie Andra – elevă, cls. a VII-a)
„A fost prima mea participare la un altfel de proiect, Erasmus, ceea ce mi-a dat emoții, pentru că nu știam ce va urma și-mi doream ca totul să iasă perfect. Urma să îmi cunosc noii colegi, ulterior prieteni cu care aveam să-mi petrec următoarele 6 zile, și care au reușit să mă facă să mă simt ca în propria familie. A urmat o serie de jocuri interactive, de cunoaștere, care să ne ajute în a comunica cu ceilalți. Împreună cu copiii din țările participante am desfășurat activități interesante, pe grupe, am învățat ce înseamnă munca într-o echipă multinațională, multiculturală.”
(Gherghișan Gabriela – elevă, cls. a VII-a)
Citește și:







