Acționarii societății THR Marea Neagră SA au aprobat vânzarea a peste zece imobile

Economie
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor și Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor societății Turism, Hoteluri, Restaurante Marea Neagră SA s-au întrunit în ședințe în data de 29 noiembrie 2022, la sediul societății.
Printre hotărârile Adunării Generale Extraordinare se regăsește și aprobarea vânzării Hotelului Minerva, Complexului Diana, Hotelului Jupiter, Grupului Gospodăresc Eforie și Ateliere din stațiunea Eforie Nord, Complex Capitol din Eforie Sud, Grup Gospodăresc Jupiter, Restaurant Pelican și teren liber în suprafață de 21.366 metri pătrați din stațiunea Saturn.
Aceste active vor fi vândute pe baza unei proceduri întocmite și aprobate de către Consiliul de Administrație. Acest lucru va duce la încasarea de către societate a unui preț mai bun.
În cele ce urmează, redăm o parte din imobilele ce vor fi scoase la vânzare în baza procedurii menționate anterior:
- Hotel Minerva:

Hotel Minerva Eforie Nord
- Complex Diana:

Complex Diana – Eforie Nord
- Hotel Jupiter:

Hotel Jupiter Eforie Nord
- Complex Capitol:

Complex Capitol din Eforie Sud
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor societății Turism, Hoteluri, Restaurante Marea Neagră SA, întrunită la sediul societății, cu un număr de 485.944.033 voturi valabil exprimate, reprezentânt 99,99% din capitalul social deținut de acționarii prezenți și 84,36% din capitalul social al societății au aprobat alegerea secretariatului de ședință. De asemenea, a fost revocată Strategia de dezvoltare și restructurare a THR Marea Neagră SA, însă a fost aprobat Programul de valorificare a partimoniului imobiliar al THR Marea Neagră SA.
Ce hotărâri a luat Adunarea Ordinară a Acționarilor:
- Aprobă alegerea secretariatului de şedinţă format dintr-o persoană, respectiv Costina Zaberca, acţionar al societăţii, cu datele de identificare disponibile la sediul social, însărcinat cu verificarea prezenţei acţionarilor, îndeplinirea formalităţilor cerute de lege şi de actul constitutiv pentru ţinerea adunărilor generale, numărarea voturilor exprimate în cadrul şedinţei adunării generale şi întocmirea procesului-verbal de şedinţă;
- Împuternicește pe Costina Zaberca – șef birou juridic și Cristian Maresconsilier juridic, singuri sau împreună, pentru efectuarea demersurilor necesare în vederea înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanţa şi a publicării;
- Revocă Strategia de dezvoltare și restructurare a THR Marea Neagră SA, aprobată prin Hotărârea A.G.O.A nr. 3/22.04.2020;
- Aprobă Programul de valorificare a patrimoniului imobiliar al T.H.R. Marea Neagră S.A. în perioada cuprinsă între dată hotărârii adunării generale şi 31.12.2023;
- Aprobarea completării Programului de valorificare a patrimoniului imobiliar, la lit.b) valorificarea prin vânzare, cu următoarele imobile: Complex Bran – Brad – Bega și Complex Venus din stațiunea Eforie Nord, Complex Măgura și Băi Reci Nămol din stațiunea Eforie Sud;
- Aprobă mandatarea Consiliului de Administrație al Societății pentru închirierea activelor societății prezentate în programul de valorificare a patrimoniului imobiliar al THR Marea Neagră SA, pe baza unei proceduri aprobate de către Consiliul de Administrație care să asigure încasarea de către societate a celui mai bun preț, procedură care va conține cel puțin următoarele etape:
(i) Organizarea de licitațîi sau analiză de oferte într-un termen dat, dar nu mai târziu de 31.12.2022;
(ii) Nu vor fi asumate de către THR Marea Neagră SA lucrări de investiții și/sau preluări de investiții rămase neamortizare (în perioada de închiriere) pe care chiriașul înțelege să le gacă în activele închiriate (eventualele investiții vor fi efectuate exclusiv în sarcina chiriașului);
(iii) Situația eventualelor investiții sau cheltuieli de întreținere, unde este cazul, previzionate că vor fi efectuate de chiriaș, va ajută la determinarea perioadei de închiriere (pentru a realiza amortizarea lor de către chiriaș anterior încetării contractului de închiriere);
(iv) Perioada de închiriere nu va putea depăși 5 ani;
(v) Proprietarul activului (THR Marea Neagră SĂ) își păstrează dreptul de vânzare a activului închiriat, oricând pe perioada de închiriere, cu asigurarea dreptului de preemțiune, dacă este cazul, la cea mai bună oferta de preț primită în procedura de vânzare;
(vi) Introducerea în cadrul contractului de închiriere a unor clauze necesare și suficiente care să conducă la intrarea în posesie a activului închiriat într-o procedura simplă, facilă, la expirarea contractului de închiriere sau încetarea acestuia înainte de termen;
(vii) Comunicarea prin raport curent a încheierii contractului/contractelor de închiriere. Mandatul acordat consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a celor aprobate în cadrul acestui punct al ordinei de zi este valabil până la 31.12.2022.
- Aprobă rectificarea Bugetului de investiții și reparații aprobat pentru anul financiar 2022;
- Aprobă proiectul „ Producție de energie din surse regenerabile pentru consum propriu la nivelul T.H.R. MAREA NEAGRĂ S.A.” în vederea finanțării acestuia în cadrul-Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020/ Axa Prioritară 11: Măsuri de îmbunătățire a eficienței energetice și stimularea utilizării energiei regenerabile/ Apelul de proiecte IMM RECOVER 1. Măsuri de ajutor de stat pentru producție din surse energie regenerabile.
- Se aprobă bugetul proiectului „ Producție de energie din surse regenerabile pentru consum propriu la nivelul T.H.R.Marea Neagră S.A.”
Sursele de finanțare și valoarea acestora:
| Nr
crt |
SURSE DE FINANŢARE | Valoare (lei) |
| I | Valoarea totală a cererii de finantare, din care : | 2.682.193,2686 |
| I.a. | Valoarea totala neeligibilă, inclusiv TVA aferenta | 565.978,9880 |
| I.b. | Valoarea totala eligibilă | 2.116.214,2806 |
| II | Contribuţia proprie, din care : | 1.729.896,8423 |
| II.a. | Contribuţia solicitantului la cheltuieli eligibile | 1.163.917,8543 |
| II.b. | Contribuţia solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferenta | 565.978,9880 |
| III | ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ | 952.296,4263 |
- Se aprobă angajamentul entității cu privire la acordul privind rambursarea proporțională a finanțării nerambursabile acordate, inclusiv cu dobânzile și penalitățile aplicabile în cazul în care nu este menținută investiția pe întreaga perioadă de durabilitate, respectiv 5 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare;
- Se aprobă angajamentul entității de a asigura contribuţia proprie la valoarea proiectului;
- Se aprobă cheltuielile cu operarea şi întreţinerea investiţiei după finalizarea proiectului, pe întreaga perioadă de durabilitate;
- Se aprobă indicatorii proiectului.
Indicatorii proiectului

Indicatorii proiectului
- Constată încetarea în august 2022, prin ajungere la termen, a mandatelor Zamfir Mihai- Director General și Roșu Bogdan Nicolae- Director General Adjunct și radierea acestora din Registrul Comerțului;
- Respinge mandatarea Consiliului de Administraţie al societăţii pentru închirierea activelor societăţii, prezentate în Programul de valorificare a patrimoniului imobiliar al T.H.R. Marea Neagră S.A, pe baza unei proceduri aprobate de către Consiliul de Administraţie care să asigure încasarea de către societate a celui mai bun preţ. Mandatul acordat Consiliului de Administraţie pentru ducerea la îndeplinire a celor aprobate în cadrul acestui punct al ordinii de zi este valabil până la 31.12.2023.
Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor societății THR Marea Neagră SA, întrunită în data de 29 noiembrie 2022 la sediul societății, cu un număr de 453.909.913 voturi valabil exprimate, reprezentând 93,40% din capitalul social deținut de acționarii prezenți și 78,80% din capitalul social al societății a aprovat vânzarea unor active ale societății și respingerea vânzării altor active ale societății.
Ce hotărâri a luat Adunarea Extraordinară a Acționarilor:
- Aprobă vânzarea următoarelor active ale societățîi: Complexul Brad- Bran – Bega, Complex Venus, Hotel Minerva, Complex Diana, Hotel Jupiter, Grup Gospodăresc Eforie și Ateliere din stațiunea Eforie Nord, Complex Măgura, Băi Reci nămol și Complex Capitol din Eforie Sud, Grup Gospodăresc Jupiter, Resturant Pelican și teren liber în suprafață de 21.366 mp- din stațiunea Saturn.
Vânzarea acestor active se va realiza în baza unei proceduri întocmite și aprobate de către Consiliul de Administrație care să conducă la încasarea de către societate a celui mai bun preț, procedura care va respectă următoarele cerințe:
(i) Evaluarea activului de către un evaluator autorizat A.N.E.V.A.R., în scop de valorificare a proprietățîi; Evaluările imobilelor se vor efectua în termen de 30 de zile de la dată aprobării în prezența AGEA. Valoarea rezultată din evaluare constituie reper de preț sub care vânzarea nu poate avea loc.
(ii) Vânzarea se va face prin licitație publică, cu respectarea dreptului de preemțiune prevăzut în contractele de închiriere, dacă este cazul. Licitația va fi organizată și se va desfășura cel târziu până la dată de 31.01.2023.
Condițiile minime de desfășurare a licitației și închirierea contractelor de vânzare cumpărare sunt:
– Garanția de participare la licitație, restituibila, de 5 % din prețul de evaluare;
– Câștigătorul licitației va fi cel care oferă prețul cel mai mare;
– Contractul va fi semnat în termen de 5 zile de la dată licitației;
– Condițiile de plata vor fi: 30% avans la dată încheierii contractului iar diferența plătibilă în termen de 30 de zile de la dată semnării contractului, când se va face și transferul dreptului de proprietate.
Celelalte condiții de desfășurare vor fi făcute publice de către Consiliul de Administrație.
(iii) Comunicarea prin raport curent a încheierii contractului/contractelor de vânzare- cumpărare;
(iv) Detalierea, în cadrul raportului anual al consiliului de administrație a stadiului ducerii la îndeplinire a programului de valorificare a activelor;
(v) Destinația sumelor încasate urmare valorificării activelor va fi stabilită prin hotărâre a adunării generale a acționarilor;
(vi) Mandatul acordat consiliului de administrație pentru ducerea la îndeplinire a celor aprobate în cadrul acestui punct al ordinei de zi este valabil până la 31.01.2023.
- Respinge vânzarea următoarelor active ale societăţîi: Hotel Minerva, Complex Diana, Hotel Jupiter, Grup Gospodăresc Eforie și Ateliere din stațiunea Eforie Nord; Complex Capitol din Eforie Sud, Grup Gospodăresc Jupiter, Restaurant Pelican și teren liber în suprafață de 21.366 mp – din stațiunea Saturn. Vânzarea acestor active se va realiza pe baza unei proceduri întocmite şi aprobate de către Consiliul de Administraţie care să conducă la încasarea de către societate a celui mai bun preţ, procedură care va conţine cel puţin următoarele etape:
(i) Evaluarea activului, de către un evaluator autorizat A.N.E.V.A.R., în scop de valorificare a proprietăţii;
(ii) Vânzarea prin licitaţie publică și respectarea dreptului de preemțiune prevăzut prin contractele de închiriere;
(iii) Comunicarea prin raport curent a încheierii contractului/contractelor de vânzare cumpărare;
(iv) Detalierea, în cadrul raportului anual al consiliului de administraţie a stadiului ducerii la îndeplinire a programului de valorificare a activelor, cu reflectarea corespunzătoare în bugetul de venituri şi cheltuieli anuale. Mandatul acordat consiliului de administraţie pentru ducerea la îndeplinire a celor aprobate în cadrul acestui punct al ordinii de zi este valabil până la 31.12.2023.
- Respinge propunerea de distribuire în întregime a sumelor de bani rezultate în urmă vânzării activelor societății, acționarilor societății și încasarea, păstrarea sumelor rezultate din aceste vânzări într-un cont Escrow.
Foto: Facebook
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:







