Aproape 700 de cereri pentru eliberarea pașaportului înregistrate zilnic la Constanța. „Niciodată până acum nu am avut solicitări atât de multe”

Știrile zilei
În ultimele zile, Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Constanța a fost luat cu asalt. „Niciodată până acum nu am avut solicitări atât de multe zilnice și nici într-o perioadă atât de scurtă. Avem aproximativ 700 de solicitări pe zi, lucrăm la capacitate maximă”, ne-a declarat comisar-șef de poliție Adrian Manea, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța.
La ora prânzului, la sediul din incinta Tomis Mall din Constanța al Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte erau aproximativ 70 de persoane, majoritate veniți pentru a-și depune cererea de eliberare a unui pașaport fără a avea programare.
Pentru cei care aveau programare, timpul de așteptare era de maxim 10 minute. În schimb, pentru ceilalți, situația era mai complicată. Cu toate acestea, personalul Serviciului de Pașapoarte încercau să-i ajute, în limita timpului disponibil pe toți cei veniți să-și depună documentele. De asemenea, și programul a fost modificat pentru a-i ajuta pe toți.
Începând de săptămâna trecută, de luni, programul s-a decalat, inițial, până la 18.30, iar la acest moment programul cu publicul este de la 8.30 la ora 20.30.

Anterior acestei perioade, la momentul deschiderii noii locații, reprezentanții Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Constanța estimau că se pot prelua până la 450 de solicitări în fiecare zi, dintre care aproximativ 300, prin platforma de programări online, lansată în 2018. www.epasapoarte.ro.
De asemenea, estimările aratau că, în medie, 350 de pașapoarte vor fi eliberate zilnic.
La momentul actual, cifrele aproape s-au dublat, iar persoanlul lucrează la capacitate maximă.

Creștere cu 417% a numărului de cereri față de 2021
Chiar astăzi, Ministerul de Interne a anunţat o creştere cu 417% a numărului de cereri depuse pentru eliberarea de paşapoarte, în perioada 1-8 martie, faţă de perioada similară din 2021.
Numărul programărilor a fost, în aceeaşi perioadă, mai mare cu peste 300% faţă de anul trecut. Pentru a gestiona situaţia au fost dispuse mai multe măsuri.
”Încă de la primele semnale de creştere a volumului solicitărilor de paşapoarte, Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian Bode, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre care şi dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum şi suplimentarea, până la capacitatea maximă, a staţiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de paşapoarte”, a transmis, miercuri, MAI, într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului citat, deşi termenul legal de eliberare a paşapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare.
”În vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituţiile prefectului, se va lua măsura desfăşurării activităţii de lucru cu publicul şi în weekend. În prezent, în vederea personalizării paşapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend”, a mai transmis MAI.
Pentru a fi rezolvate cât mai repede cererile, unele solicitări au fost relocate. Astfel, în perioada 03-09.03.2022 au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al muninicipiului Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Suceava către SPCP Argeş, Buzău, Bistriţa-Năsăud, Călăraşi, Caraş-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Olt, Mehedinţi, Mureş, Teleorman şi Vrancea.
”În 20 de judeţe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri, a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puţin două ore. În data de 08.03.2022, termenul mediu, la nivel naţional, de eliberare a paşaportului simplu electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuşi la unele judeţe precum CJ, CT, TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor şi până la intrarea paşapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de paşapoarte)”, a mai transmis MAI.
Sursa citată a precizat că, în data de 08.03.2022, s-au efectuat 48.593 de programări, pentru un număr de 85.197 de persoane, iar în data de 09.03.2022 până la orele 12:00 au fost efectuate 14.370 de programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în scopul prezentării la ghişeu în următoarele de 90 de zile).






