Când poți să ceri rambursare, returnare și despăgubiri dacă zborul ți-a fost anulat sau ți s-au pierdut bagajele

Știrile zilei
Dacă v-ați confruntați cu zboruri anulate, curse întârziate, bagaje pierdute și, în general, haos în călătorii aveți dreptul la despăgubiri și rambursări, subliniază Roberta Metsola, președinta Parlamentului European.
“Pe măsură ce începe sezonul sărbătorilor și tot mai multe persoane călătoresc, unele se confruntă cu întârzieri, anulări sau bagaje pierdute. Partea bună este că, în astfel de circumstanțe, UE vă protejează. Dacă zborul dvs. este anulat, aveți dreptul la rambursare, la redirecționare sau la returnare. Dacă zborul are o întârziere mai mare de 3 ore, aveți, de asemenea, dreptul la despăgubiri”, menționează, într-un mesaj public, Roberta Metsola, președinta Parlamentului European.
Chiar și în cazul călătoriilor cu trenul, dacă aveți parte de anulări sau întârzieri, aveți dreptul la despăgubiri.
Dacă zborul este anulat, aveți dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau revenirea la locul de plecare. De asemenea, aveți dreptul la asistență în aeroport .
Aveți dreptul la despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului . Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o poate face, contactați autoritatea națională pentru a primi asistență.
Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.
Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.
Dacă zborul pleacă cu întârziere, aveți dreptul la asistență, la rambursare și la un zbor de întoarcere (acesta din urmă dacă întârzierea v-a împiedicat să ajungeți la zborul de legătură), în funcție de durata întârzierii și de distanța zborului, potrivit plaformei europa.eu.
Dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând, de exemplu, extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente. Compania trebuie să ofere aceste dovezi organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.
Mai multe detalii despre drepturile călătorilor AICI
Citește și:






