Compania Blue Air, sancționată cu peste 10 MILIOANE de lei pentru cursele anulate

Economie
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a sancționat compania aeriană Blue Air cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate, din 15 iunie, până în prezent.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a executat un amplu control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorului.
Controlul a fost realizat pentru a evalua serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate, în perioada 15 iunie – 30 august 2022. S-au verificat și ofertele practicate de operatorul economic, atât pe site-ul oficial, cât și pe pagina oficială de pe Facebook a acestuia, dar și în aplicația Blue Air, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public, cu privire la anularea tuturor zborurilor de la data de 6 septembrie, până la data de 10 octombrie, scrie Mediafax.ro.
Constatările echipei de control
Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Conform legii, orice acțiune sau omisiune care contravine legislației care protejează interesele consumatorilor și care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care își au reședința în cel puțin două state membre diferite de statul în care își are originea sau a avut loc acțiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acțiunea sau omisiunea în cauză.
Concluziile ANPC:
- Operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autoritățile competente;
- În perioada analizată (15 iunie – 12 septembrie) au fost afectați 150.227 de consumatori din 23 de state membre ale UE;
- Practica operatorului economic a avut caracter repetitiv;
- Valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 euro, pentru perioada analizată și reprezintă doar valoarea biletelor achiziționate, în realitate, prejudiciul fiind mult mai mare;
- Rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 de rezervări;
- Un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, s-a rambursat în portofelul electronic, reprezentând 10.685 de rambursări.
În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a două amenzi: una în cuantum de 2.000.000 de euro pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, iar cealaltă în valoare de 200.000 de lei pentru abateri repetate, potrivit Mediafax.ro.
Foto: Ilustrativ (Arhivă)
Citește și:
Compania Blue Air nu va relua zborurile nici la data de 10 octombrie! Vezi care este motivul







