za-logo

Ne puteți urmări pe:

  • Acasă
  • Știrile zilei
  • Administrație locală
  • Politic
    • Alegeri
    • Bilanț de mandat
  • Economie
  • Cultură
    • Istoria Dobrogei
  • Învățământ
  • Sport
  • Sănătate
    • Sfaturi Naturiste
    • Totul despre Coronavirus
    • Mama și copilul
  • Agricultură
  • Externe
  • Locuri de muncă
  • Imobiliare
  • Anunțuri
  • Evenimente în Constanța
  • Showbiz
  • Social
  • Turism

Ne puteți urmări pe:

Acasă - Economie - Conducerea Damen Mangalia îi asigură pe angajați: Nu se vor mai face concedieri. Ce soluție s-a găsit

Conducerea Damen Mangalia îi asigură pe angajați: Nu se vor mai face concedieri. Ce soluție s-a găsit

Conducerea Damen Mangalia îi asigură pe angajați: Nu se vor mai face concedieri. Ce soluție s-a găsit

Economie

17.01.2023

De către Redacția

Angajații din Șantierul Naval Damen Mangalia au reușit să obțină drepturile salariale pe care, de luni de zile, le-au solicitat fie în stradă, fie prin scrisori deschise adresate Ministerului Economiei. Ieri, aceștia au primit vestea majorării salariului cu 265 de lei, de la 1 ianuarie. Problemele șantierului, semnalate de liderii Sindicatului Navalistul din cadrul Damen Mangalia ar fi, însă, mult mai numeroase. 

Astăzi, administrația Damen Mangalia a venit cu precizări, menite să liniștească, pe cât posibil, pe cei circa 1.500 de angajați, câți mai numără șantierul. Nu vor mai urma concedieri în rândul angajaților, ci o „redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier”, Damen Mangalia nu va intra în faliment, iar activele pe care unitatea intenționează să le vândă nu au legătură cu producția, banii obținuți urmând să fie reinvestiți în tehnologii noi.

În cele ce urmează redăm, integral, informarea de presă transmisă de conducerea Damen Shipyards Mangalia:

„Conducerea  Damen Shipyards Mangalia (DSMa) prezintă următoarele clarificari importante:

Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial,în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat. Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale. Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa. Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați. Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției.

Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul, ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:

  1. Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.

Am prezentat intern, în cursul zilei de 16.01.2023 soluții constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate.

  1. Speculațiile despre posibilul faliment: In momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare.  Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România.
  2. Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja persona lîn producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare.Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.
  3. Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.

Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabilam informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar”.

Citește si:

Nemulțumiți de salarii, angajații Şantierului Naval Damen Mangalia pregătesc noi PROTESTE

 

Redacția

Etichete:

  • comunicat
  • concedieri
  • conducere
  • Damen Mangalia
  • disponibilizări
  • faliment
Articole similare

Economie

Scade valoarea cardurilor sociale: De anul viitor românii vor primi doar jumătate de sumă 07.02.2024

Valoarea cardurilor sociale scade la 125 de lei, iar beneficiarii vor primi banii doar de două ori pe an. ”Îi anunț pe toți posesorii cardurilor pentru alimente că acestea vor funcționa şi anul viitor, urmând să fie alimentate cu 250 de …

Economie

Peste 4800 de firme din Constanța au pus lacătul pe ușă în 2023. Suntem în topul județelor cu cele mai multe companii închise 07.02.2024

În 2023, numărul firmelor radiate a înregistrat o scădere semnificativă, față de cifrele raportate în 2022, un an dificil pentru economia încă influențată de perioada pandemiei și destabilizată de factorii geo-politici, precum invazia Ucrainei de către Rusia. Tendința de reducere …

Economie

Gheorghe Bosînceanu și-a cumpărat alte acțiuni la Șantierul Naval Constanța. Este a treia tranzacție de acest gen din ultimele trei luni 06.02.2024

Investitorii de la Șantierul Naval Constanța au fost anunțați, printr-un raport trimis Bursei de Valori București, de o tranzacție efectuată de către o persoană care are o strânsă legătură cu o persoană care exercită responsabilități de conducere în cadrul societății, …

De la același autor

Știrile zilei

„Mă, dulceaţă, vreau să ştiu cât este tarifu’”: Câți bani a câștigat o fată din Tulcea care își vindea trupul. Proxeneții ei, condamnați 08.02.2024

Un fleac: câte doi ani de închisoare au primit doi proxeneți din Tulcea, după ce s-au bucurat, din plin, de rodul muncii unei fete de 17 ani. Unul dintre ei, mai ghinionist, va petrece cei doi ani în închisoare, pe …

Știrile zilei

O femeie din Constanța a fost DESFIGURATĂ de soț: A rămas fără dinți, după ce acesta a bătut-o în parcarea unui mall. Începe judecata 08.02.2024

Bărbatul care și-a tâlhărit soția, anul trecut, în plin centrul Constanței, iar, ulterior, într-o altă zi, în parcarea unui mall, a lovit-o cu pumnul în față și a înțepat-o, cu un cuțit, în zona bărbiei și a pieptului, a fost …

Știrile zilei

AMÂNARE în dosarul de insolvență al societății deținută, până nu demult, de familia regretatului Petrică Iordache: Societatea a fost preluată de un... 07.02.2024

Amânare, pentru 12 martie 2024 în dosarul de insolvență a debitoarei SC Reno Franci Mobel International SRL, după ce completul de judecată la care a fost repartizat dosarul, s-a desființat printr-o decizie a Președintelui Tribunalului Constanța. Judecătorii Tribunalului Constanța au au …

Lăsați un mesaj Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele Știri

Știrile zilei

Lorem ipsum dolor sit amet 24.02.2025
Bărbat prins cu doi metri cubi de lemn, fără acte de provenienţă, în localitatea Lumina

Știrile zilei

Bărbat prins cu doi metri cubi de lemn, fără acte de provenienţă, în ... 08.02.2024
Braconieri depistați cu portbagajul mașinii plin de pește, în zona localității Hârșova

Știrile zilei

Braconieri depistați cu portbagajul mașinii plin de pește, în zona lo... 08.02.2024
Este OFICIAL: Bazarul "La Ruși" va fi DEMOLAT! Ce spune Primăria Constanța despre această situație

Știrile zilei

Este OFICIAL: Bazarul „La Ruși” va fi DEMOLAT! Ce spune P... 08.02.2024
Dat de gol de comportamentul suspect: Un tânăr a fost prins de polițiștii constănțeni cu droguri în buzunare

Știrile zilei

Dat de gol de comportamentul suspect: Un tânăr a fost prins de poliți... 08.02.2024
za-logo

Ziarul Amprenta se dorește a fi încă de la început platforma unde cititorii din acest județ, dar și din împrejurimi, să poată parcurge cele mai proaspete și utile știri care prezintă evenimentele din jurul lor. Este un demers, trebuie să recunoaștem, curajos, în aceste vremuri când tentațiile sunt mari iar goana după senzațional este la cote maxime. Știm că rolul nostru este acela de câine de pază al societății! Tineri, entuziaști, cu experiență în presa locală, vă asigurăm că Ziarul Amprenta vă va aduce zilnic cele mai bune și utile știri din județul Constanța. Ne propunem, străbătând la pas județul, să vă prezentăm atât viața urbană cât și cea rurală așa cum sunt ele în realitate.

Contactați-ne: contact@ziarulamprenta.ro
Termeni şi condiţii de utilizare Politica de confidențialitate Politica Cookies Politica EU GDPR

Ziarul Amprenta ©2025