Construcția podului de peste Dunăre, cea mai scumpă lucrare de infrastructură din ultimii 30 de ani din România, aproape finalizată

Știrile zilei
Construcția podului de peste Dunăre se apropie de finalizare. Segmentele de tablier ridicate sunt aproape complet sudate între ele. Acest obiectiv reprezintă cea mai scumpă lucrare de infrastructură din ultimii 30 de ani.
„Golden Gate-ul” de la Brăila se apropie de final. Cele 86 de segmente de tablier ridicate, care formează structura suprafeței de rulare a podului, au fost aproape complet sudate. Fiecare segment are o greutate medie de 250 de tone.
În paralel, se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât și pe cel dinspre Brăila.
Potrivit CNAIR, data preconizată de finalizare a proiectului este 31 decembrie 2023. De asemenea, CNAIR mai menționează și că țintele principale ale proiectului sunt realizarea unui pod rutier suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu patru benzi de circulație.
Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă, pe lângă pod, o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri.
Cea mai înaltă construcție din România
Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) și două deschideri laterale: 489,6 metri pe malul Brăila, respectiv 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare, scrie adevarul.ro.
Sursă: www.adevărul.ro
Sursă foto: Facebook Radu Arama






