Cum poți scăpa cu viață dacă rămâi fără frâne: Îți strici mașina, dar scapi

Știrile zilei
Titi Aur, expert în pilotaj și fost campion de raliuri, a explicat, pentru DCNews, ce trebuie să facă un șofer atunci când vrea să oprească mașina, dar nu funcționează frâna.
Cel mai grav, consideră pilotul, este atunci când nu mai ai frâne și te apropii de un grup de pietoni, care traversează. În astfel de situații, o soluție ar fi frâna neconvenţională.
Adică utilizarea unui obstacol pentru a opri mașina. Titi Aur a dat un exemplu concret: să spunem că suntem în coborâre pe o pantă cu polei, cu o viteză de 20 km/h, iar în faţă avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce fac? Apăsăm pe pedala de frână şi vedem că maşina nu se opreşte, cu ABS, fără ABS, cu nimic. Ce facem? Intru peste copii? Nu. Ne lipim de borduri şi ne frecăm de bordură cu maşina. Încercăm să ne lipim de alte maşini parcate, de parapet, de gard, de ce avem.
Este frână neconvenţională. E adevărat, te doare, pentru că îți strici jantă, cauciuc, caroserie etc, dar decât să intrăm pe o trecere plină de oameni care traversează sau într-o intersecţie pe unde trec TIR-uri… Sau, dus la extrem, un pic, merg pe un drum, din faţă vine un şofer care depăşeşte, eu frânez, dar îmi dau seama că nu mă pot opri, şi trag dreapta şi mă lipesc de parapet. Stric maşina, dar mă opresc mult mai repede şi nu mor. Da, e cu pagube, pentru că frânarea neconvenţională e cu pagube”, a explicat fostul pilot, la DCNews.ro.
FOTO: Ilustrativ
Citește și:






