Daniel Buda, europarlamentar: Portul Constanța își va crește capacitatea de operaționalizare cu 20%, începând din luna iulie

Știrile zilei
Ieri, 17 iunie, în Comisia pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Parlamentului European a avut loc o ședință la care a participat, printre alții, ministrul adjunct al politicii agrare și alimentației din Ucraina, Markian Dmytrasevych, precum și europarlamentarul român Daniel Buda, se arată într-un comunicat emis de acesta din urmă.
Markian Dmytrasevych s-a adresat oficialilor prezenți la întrunire și le-a mulțumit pentru sprijinul acordat țării sale. De asemenea, acesta a solicitat ca Portul din Constanța să-și mărească capacitățile tehnice, astfel încât Ucraina să-și poată exporta produsele:
„Vă mulțumesc dumneavoastră și țărilor dumneavoastră pentru sprijinul oferit în aceste vremuri atât de dramatice și grele pentru țara mea. Portul din Constanța va coopera cel mai mult pentru a încuraja exportul. Vă rugăm să luați în calcul următoarea solicitare referitoare la porturile fluviale și la portul Constanța: Mai întâi vă solicităm să luați în calcul folosirea capacităților logistice din România, inclusiv capacitățile tehnice ale portului din Constanța pentru a exporta produsele ucrainene, pentru a crea o capacitate mai mare la nivelul portului din Constanța. În al doilea rând, posibilitatea de a trimite buget suplimentar pentru transportul produselor de export, inclusiv diverse produse, către porturile noastre din Ismail de exemplu, folosirea capacității porturilor românești inclusiv pentru a furniza combustibil către Ucraina”, a declarat Markian Dmytrasevych.
De asemenea, europarlamentarul Daniel Buda i-a răspuns ministrului ucrainean că Portul Constanța își va crește capacitatea de operaționalizare cu 20%, începând din luna iulie, însă mare problemă este cea a infrastructurii rutiere, care nu permite TIR-urilor să ajungă la timp în port:
„Legat de portul Constanța, în luna iulie se va crește capacitatea de a putea operaționaliza în acest port cu 20% față de ceea ce avem în momentul de față, însă stimați colegi, marea problemă nu este capacitatea portului Constanța ci a felului în care reușesc să ajungă tirurile în portul Constanța. Aici este problema majoră, pentru că din păcate, infrastructura nu permite o rapiditate în ceea ce înseamnă ajungerea acestora în portul Constanța”, a explicat europarlamentarul Daniel Buda.
Foto: Ilustrativ (Arhivă)
Citește și:
Ucraina cere extinderea capacităţii Portului Constanţa pentru a-şi exporta cerealele






