(FOTO) A început montarea de șină nouă și aparate noi de cale în Portul Constanța

Știrile zilei
CFR Infrastructură a anunțat că astăzi, 8 iulie, a început montarea de șină nouă și aparate noi de cale în Portul Constanța. Lucrările se execută pe ambele șantiere, loturile 1 și 2, din Port, iar materialele de cale folosite provin de la furnizori din România și Austria.
De asemenea, CFR Infrastructură a anunțat și care este stadiul lucrărilor pe cele două loturi.
Astfel, în primul lot, în Port Zona A și Port Zona B, defrișarea și curățarea vegetației s-a efectuat în proporție de 98%, demontarea suprastructurii existente în procentaj de 69%, excavațiile în ampriză până la cota platformei căii în proporție de 35%, iar procesul de prebalastare linii este la început, fiind gata doar 20% din obiectivul final.
Totodată, au fost montate 2.800 de traverse de beton armat precomprimat, însumând 28% din cantitatea necesată. Tot în primul lot, au fost montate patru aparate de cale noi, tip S49E1-300-1:9, și asamblată linia 1, Siloz 2.
Constructorul primului lot este WIEBE România S.R.L.
În ceea ce privește lotul II, compus din zonele Port B și Mol V, defrișarea și curățarea vegetației este gata în proporție de 90%, demontarea liniilor s-a făcut în procentaj de 57%, iar excavațiile în ampriză până la cota platformei căii sunt finalizate în proporție de 42%.
În cadrul aceluiași lot, au fost montate 600 de metri de linii CF și 1.200 de bucăți de traverse de beton.
Constructorul celui de-al doilea lot este S.C. ARCADA COMPANY S.A.
Materiale de cale folosite la lucrări:
- aparate de cale din România/Buzău
- traverse din beton precomprimat (complet echipate) din România/Buzău
- piatră spartă din carierele dobrogene
- șină tip S49 din Austria
Ordinul de începere al lucrărilor a fost semnat pe 15 iunie, iar durata totală de execuție a lucrărilor este de 149 de zile, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României.
Foto: Facebook
Citește și:






