(FOTO) Elevi ai Școlii Gimnaziale „Lucian Grigorescu” din Medgidia au parte de cele mai distractive activități la Școala de Vară

Știrile zilei
Elevii claselor a II-a și a III-a Step by Step ai Școlii Gimnaziale „Lucian Grigorescu” din Medgidia au ocazia să participe, în perioada 25-29 iulie, la Școala de vară. Programul este gratuit și cuprinde activități dintre cele mai diverse, printre care și jocuri în ateliere tematice.
În cadrul atelierelor desfășurate timp de o săptămâna, copii sunt provocați să abordeze teme precum poveștile copilăriei, emoțiile, sportul, sănătatea și protejarea mediului înconjurător.
„Copilăria este definită ca „Perioadă a vieții omenești de la naștere până la adolescență; timpul când este cineva copil”. Acesta este completată de atribute precum creştere, dezvoltare, joacă, bucurie, curiozitate, dar şi nevoie de îndrumare, educaţie, ocrotire, încurajare. Pe lângă acestea se adaugă, „neoficial”, şi nevoia copiilor de a fi împreună cu alţi copii, bucuria jocului în grup, dar, mai ales, eficienţa şi trăinicia învăţării prin joc”, a transmis Simona Dănilă, directorul Școlii Gimnaziale „Lucian Grigorescu” din Medgidia.
De asemenea, aceasta a mai declarat că Școala de vară vine ca o alternativă pentru copii de a-și petrece vacanța într-un mod cât mai distractiv, educativ, dar și interactiv:
„Ţinând cont de specificul local al comunităţii, care se regăseşte în profilul copilului şcolii noastre, bazându-ne pe entuziasmul curiozităţii caracteristic vârstei şcolarilor mici, luând în considerare propunerile şi aşteptările formulate de copii, au fost propuse, prin acest proiect, activităţi care să-i ţină aproape de şcoală, să le ofere o alternativă valoroasă în petrecerea plăcută şi instructivă a vacanţei, nu doar pe parcursul timpului petrecut în cadrul proiectului ci, mai ales, pentru cel petrecut mai apoi acasă, cu grupul de prieteni, colegi, vecini, rude sau chiar individual”, a explicat Simona Dănilă.
Totodată, organizatorii Școlii de vară de la Medgidia și-au propus să atingă mai multe ținte, iar lista de obiective este centrată pe nevoile copiilor, dar, de altfel, urmărește dezvoltarea acestora într-un mod cât mai armonios:
- Dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi comunicare principială cu alţi copii, de aceeaşi vârstă, dar şi de vârstă şi nivel educaţional diferit;
- Practicarea unor activităţi specifice vârstei şi adresate petrecerii timpului liber în mod benefic (jocuri, comportamente, manifestări);
- Dezvoltarea capacităţii de a accepta noi provocări, care impun implicare personală în descoperirea de soluţii practice şi utile vieţii de zi cu zi;
- Dezvoltarea imaginaţiei şi creativităţii, deopotrivă prin spontaneitate, dar şi prin analiză şi raţionare individuală şi de grup;
- Dezvoltarea încrederii în propriile capacităţi şi a stimei de sine în raport cu ceilalţi, dar şi cu sine însuşi;
- Dezvoltarea concretă a abilităţilor de comunicare prin exprimarea opiniei personale în situaţii decizionale;
- Manifestarea bucuriei de a fi împreună cu ceilalţi prin adoptarea unor stări de acceptare, negociere, colaborare, solidaritate;
- Îmbunătăţirea relaţiilor elevilor cu şcoala, cu cadrele didactice şi alţi elevi ai şcolii;
- Promovarea imaginii şcolii prin diseminarea proiectului;
Coordonatorii proiectului sunt prof. Vrînceanu Georgiana, prof. Blaga Mădălina și prof. Leța Ștefan.






