Imagini SPECTACULOASE: Cum arată tunelurile Alina și Daniela, de pe Autostrada Sibiu-Pitești

Știrile zilei
Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a postat, pe pagina sa de socializare, mai multe fotografii spectaculoase de la lucrările de excavaţie aferente celor două fire ale tunelului autostrăzii Sibiu-Pitești, respectiv ieşirea din tunel pe sensul Sibiu-Piteşti (denumit conform tradiţiei de către antreprenor, tunelul Daniela) şi intrarea în tunel pe sensul Piteşti-Sibiu (tunelul Alina).

Tunelurile Alina și Daniela
Ambele nume au fost alese după două femei implicate în acest proiect. Denumirile simple îi ajută pe muncitorii din cele 10 ţări care lucrează pe șantier să comunice mai simplu între ei. Alina și Daniela reprezintă o premieră pentru țară noastră, fiind primele tuneluri de autostradă realizate în stâncă.

Tunelurile Alina și Daniela
Potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu, până în prezent s-au făcut următoarele lucrări:
- au fost executaţi 150 metri de tunel pe firul ieşiri din tunel, sensul Sibiu-Piteşti
- au fost executaţi 81 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Piteşti-Sibiu
- au fost foraţi, armaţi şi betonaţi 13.700 ml din 20.500 ml de piloţi necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
- au fost executate fundaţiile pentru 4 din cele 16 podeţe
- se lucrează la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în şantier

Tunelurile Alina și Daniela
- au fost executate drumurile tehnologice în proporţie de 87%
- se execută lucrări de terasamente pe un sector al proiectului
- se execută lucrări de deviere a DJ678
- se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 şi km 84+040
- se execută lucrări aferente structurilor
- continuă relocarea reţelelor de utilităţi publice de gaz, electricitate, canalizare şi apă menajeră
”Antreprenorul dispune în şantier de 360 muncitori şi 150 utilaje, iar dacă buna mobilizare a acestuia se menţine, va fi o nouă lucrare de infrastructură rutieră care se va finaliza înainte de termenul contractat”, a mai transmis Scrioşteanu.
Potrivit acestuia, tunelul Momaia va avea o lungime de 1,3 km şi va fi format din 2 galerii principale separate, Daniela şi Alina, câte una pentru fiecare sens de mers.

Tunelurile Alina și Daniela
”Reamintesc faptul că la construcţia celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialişti aduşi din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM, folosind tehnologie de ultimă generaţie”, a mai scris Scrioşteanu.
Secţiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeş are o lungime de circa 10 km, iar pe această secţiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde şi construcţia unui nod rutier la Ţigveni, care va face conexiunea cu Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 de km, este împărţită în 5 secţiuni, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
FOTO: CNAIR Facebook / Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu
Citește și:
Autostrada Litoralului a primit ultimul aviz, înainte de a fi aprobată în Guvern






