Influencerii români, OBLIGAȚI să precizeze firmele de la care iau bani: Protecția Consumatorilor le-a impus decizia

Știrile zilei
Și influencerii din România au bătăi de cap cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. În 2023, ANPC a trimis scrisori de informare către 10 Influenceri români, cerându-le să specifice, clar, căror branduri fac reclamă în postările lor.
Scopul acțiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă într-un mod transparent natura lor promoțională.
„Influencerii, de fapt, sunt figuri-cheie în mediul online, capabile să influențeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor arătându-și sprijinul sau aprobarea pentru anumite mărci și generând astfel un efect publicitar, fără a dezvălui, însă, în unele cazuri, scopul publicitar al comunicării în mod clar și fără echivoc comunității lor.
În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 influenceri români cu referire la conținuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.
Prin urmare, Autoritatea a invitat în mod oficial destinatarii scrisorilor să facă ca scopul promoțional, acolo unde este cazul, să fie clar recunoscut pentru tot conținutul difuzat prin intermediul rețelelor de socializare”, a arătat ANPC.
Iată ce a solicitat ANPC influencerilor:
- “Utilizarea metodei content labeling pentru fiecare postare cu intenție comercială -metoda este folosită de către persoanele care promovează prin postările sale vânzarea unui produs sau serviciu pentru o companie și pentru care este remunerat în orice fel, precum și pentru situația se va aplica chiar în situația în care își promovează propria afacere (dacă este cazul).
- Etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un font clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate cu folosirea de hashtag cum ar fi, cu titlu de exemplu și alternativ: #ADVERTISEMENT ’BRAND’ (trad. #PUBLICITATE ‘BRAND’), #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND’ (trad. #SPONSORIZARE PLATITA DE ‘BRAND’), #PAID PARTNERSHIP ‘BRAND (trad. #PARTENERIAT PLATIT DE ‘BRAND’),, #AD (trad. #RECLAMĂ sau #PROMOVARE COMERCIALĂ) sau, în cazul livrării bunurilor chiar dacă este gratuită: PRODUCT OFFERED BY ‘BRAND’ (trad. #PRODUS FURNIZAT DE ‘BRAND’)”.
FOTO: Freepik.
Citește și:






