Lista măsurilor pentru creșterea capacității de TRANSPORT FEROVIAR în Portul Constanţa

Știrile zilei
Printr-un memorandum, Executivul va adopta astăzi măsuri de eficientizare a activităţii de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanţa.
Mai jos, atașăm lista măsurilor propuse de Guvern așa cum sunt evidențiate în Memorandumul pe care Guvernul îl va adopta în ședința de astăzi:
Măsura 1:
– Eliberarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a primelor linii, prin îndrumarea unui număr de circa 367 de vagoane din totalul de 743 vagoane, care îndeplinesc condițiile tehnice pentru siguranța circulației, pe unele linii libere, din alte stații, aflate în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA.
Termen de implementare – acțiune în desfășurare – 15.04.2022 (au fost deja transferate 200 vagoane)
Măsura 2:
Executarea silită a restului de 376 vagoane de către ANAF.
Termen începere procedură – identificare bunuri in vederea stabilirii valorii de piață– 22.04.2022
Măsura 3:
Promovare proiect de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea surselor de finanțare a programului de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice, din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului României, cu respectarea prevederilor legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.
Termen inițiere – 13.04.2022
Măsura 4:
Implementarea de către administratorul infrastructurii feroviare publice, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unui program de lucrări de reparații și întreținere necesare la infrastructura feroviară publică, pentru darea în exploatare a circa 95 de linii de cale ferată închise circulației, aflate în Stațiile Constanta Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol 5, pe care staționau cele 743 vehicule feroviare .
Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 4.1.
Inițierea de către administratorul infrastructurii, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare prin aplicarea prevederilor art. 117, alin (1), lit. d) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare, pentru contractarea lucrărilor de reparații și întreținere la infrastructura feroviară publică, necesare pentru introducerea în exploatare a primelor 35 de linii de cale ferată. Utilizarea acestei proceduri de excepție este impusă de faptul că nu se poate previziona evoluția evenimentelor generate de conflictul militar din zona Mării Negre care poate escalada și de necesitatea imediată de a crește numărul minim de linii de cale ferată funcționale, care sa îi permită ulterior Portului Constanța operarea cantităților de marfă suplimentare.
Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 4.2:
Continuarea procesului de achiziție sectorială a lucrărilor de reparații și întreținere la infrastructura feroviară publică, necesare pentru introducerea în exploatare a restului de 60 linii de cale ferată, prin inițierea unei proceduri concurențiale, conform prevederilor Legii nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare. Aceste linii vor asigura creșterea capacității de prelucrare și acumulare în triajele de zonă și în grupele de linii care deservesc liniile de încărcare – descărcare aflate la dispoziția operatorilor de exploatare portuară, precum și a capacităților de parcare în stațiile Constanta Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol 5.
Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 5:
Asigurarea unității funcționale a terminalului ferry-boat prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din Portul Constanța și la infrastructura portuară.
Termen începere procedură – după finalizarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a procedurii de intabulare a activelor – acțiune în desfășurare.
Aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, care afectează interesul public, de aceea se impune luarea măsurilor prevăzute in prezentul Memorandum. Toate acțiunile propuse au ca scop optimizarea activităților de primire–expediere a trenurilor, introducerea la fronturi a convoaielor de manevră și formarea trenurilor programate la expediere în stații.
Atașat puteți consulta memorandumul în forma sa completă, așa cum va fi supus aprobării, în ședința de astăzi:
Citește și:
”Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră!” Cine face această afirmație
Sorin Grindeanu, la Istanbul: „În Portul Constanța dorim să atragem cât mai multe rute de transport”
Oportunitatea de finanţare din PNRR a unor proiecte în Portul Constanţa, din 2023






