Locuitorii din Cobadin, petiție către Digi RCS-RDS: Susțin că reprezentanții zonali refuză să soluționeze problemele

Știrile zilei
Locuitorii din comuna Cobadin au lansat o petiție prin care cer rezolvarea problemei calității serviciilor de voce și date mobile oferite de compania Digi. Acest pas a fost făcut după ce, încă din anul 2021, utilizatorii rețelei și-au expus nemulțumirile față de furnizor. Mai mult decât atât, aceștia au oferit și posibile soluții, susținând însă că ele nu pot fi aplicate din cauza refuzului reprezentanților zonali.
Nu este prima petiție pe care cetățenii din localitate o înaintează companiei, elaboratul petiției menționând că au mai fost făcute o serie de sesizări în perioada 2017-2021, în urma cărora compania le-a dat ascultare abonaților și a montat unui site temporar, care a fost amplasat pe stadionul din comună.
Aceasta a fost însă o soluție temporară și nu îmbunătățirile aduse nu au fost suficiente, potrivit argumentelor aduse în petiție, abonații continuând să fie nemulțumiți de calitatea serviciilor. Întrucât aceste doleanțe au fost exprimate însă doar pe rețelele de sociale, neajungând la furnizor, s-a luat decizia elaborării acestei petiții pentru a “demonstra încă odată că localitatea noastră are nevoie de capacitate pe cele două site-uri din localitate, respectiv CT01550, amplasat pe silozul Ameropa și CT20302 amplasat pe stadionul din comună”.
Potrivit petiționarilor probleme pe site-ul CT01550 ar surveni din cauza numărului mare de abonați din zonă și a TIR-urilor ce tranzitează/staționează în jurul silozurilor din localitate și implicit în raza de acoperire a site-ului CT01550, fapt ce conduce la congestionarea site-ului.
Mai mult decât atât, CT01550 ar avea un singur sector pentru capacitate (B1 și B38), care nu poate face față traficului de internet pe raza lui de acoperire.
În ceea ce privește siteul CT20302, amplasat în interiorul localității, petiționari susțin că, din cauza înălțimii reduse, acoperirea indoor este slabă, iar în unele cazuri chiar inexistentă. Mai mult decât atât, având în vedere numărul mare de abonați, în unele momente ale zilei, cu precădere seara, datele mobile nu funcționează nici măcar dacă utilizatorul se află în apropierea site-ului.
Cetățenii au propus posibile soluții pentru aceste probleme, menționând că până în prezent au fost înaintate două sesizări cu privire la situația de pe CT01550, prima în luna iunie a anului 2023. Răspunsul primit de aceștia ar fi fost că, pentru buna funcționare a serviciilor, este necesară amplasarea unui nou site în localitate.
Responsabilii zonali însă, potrivit petiționarilor, nu sunt implicați și nu arată deschidere față de cerințele locuitorilor.
Până în prezent, petiția a adunat 22 se semnături, unele dintre acestea fiind însoțite de mesaje.
“Semnez pentru ca am probleme cu datele mobile in zona gării din Cobadin. Am făcut sesizari la Digi, dar degeaba, îmi spun că sunt singurul care se plânge”, a menționat unul dintre petiționari.
Petiția poate fi consultată pe site-ul petitieonline.com.
Sursă foto: Iulius Mall




