Mai multe investiții finalizate din Portul Constanța vor fi cesionate Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A.

Știrile zilei
Guvernul României are pe ordinea de zi a ședinței de astăzi un proiect de hotărâre prin care mai multe investiții din Portul Constanța vor fi trecute în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ” Administrația Porturilor Maritime ” S.A.
Mai exact este vorba despre înscrierea unor bunuri în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesiunea Companiei Naționale ” Administrația Porturilor Maritime ” S.A. Constanța.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului de hotărâre, au fost prevăzute lucrări pentru modernizarea Danei nr. 80, instalarea de noi echipamente pentru dană, adecvate primirii de nave de cereale mai mari, precum și extinderea infrastructurii feroviare până la parcul de silozuri. Prin alocarea danei 80 pentru alte activități se eficientizează utilizarea danelor de
mare adâncime existente în portul Constanța.
Realizarea racordului de cale ferată conduce la suplimentarea traficului
feroviar și prin aceasta la eficientizarea sistemului feroviar din sectorul
fluvio-maritim al portului și al celui din țară.
Prin realizarea acestei investiții, se urmărește creșterea atractivității turistică a
portului Constanța.
Lucrările recepționate, sunt:
1. Podeț. Podeț la km 1+651,287 (1+620)+podeț tubular DN 1000, nr.
inventar CN APM SA 112237074, valoare de inventar 87.349,25 lei conform
PIF nr. 5700/85/2020, Proces-Verbal de Recepție la terminarea lucrărilor nr.
29118/22.07.2020. Proiectul de investiție “Implementarea unei dane
specializate într-o zonă cu adâncimi mari – Dana 80” a prevăzut, în vederea
asigurării scurgerii apelor, realizarea unui podeț la poziția kilometrică
1+651,287 (1+620). S-au montat 4 prefabricate tip C1 pe fundația proiectată.
Linia proiectată are NSS la cota 6.469, fundarea podețului s-a făcut la cota
1.81, iar a camerei de colectare, la cota 2.70. Prefabricatele tip C1 s-au
realizat din beton clasa C35/45, fundația podețului s-a realizat din beton
simplu clasa C 25/30, iar betoanele din elevația camerei de colectare din
beton C 25/30. Podețul tubular s-a executat prin montarea unui tub tip
PREMO DN 1000 mm, pe fundația proiectată la cota 4.04.
2.Podeț. Podeț la km 0+449,941 (0+435), nr. inventar CN APM SA
112237073, valoare de inventar 68.966,90 lei conform PIF nr. 5700/86/2020,
Proces-Verbal de Recepție la terminarea lucrărilor nr. 29118/22.07.2020.
Proiectul de investiție “Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu
adâncimi mari – Dana 80” a prevăzut, în vederea asigurării scurgerii apelor,
realizarea unui podeț la poziția kilometrică 0+449,941 (0+435). S-au montat 4
prefabricate tip C1 pe fundația proiectată. Linia proiectată are NSS la cota
7.025, fundarea podețului s-a făcut la cota 2.27, iar a camerei de colectare, la
cota 3.25 pe partea stângă și 3.31 pe partea dreaptă. Prefabricatele tip C1 s-au
realizat din beton clasa C35/45, fundația podețului s-a realizat din beton
simplu clasa C 25/30, iar betoanele din elevația camerei de colectare din
beton C 25/30.
3.Linie cf – modificarea LFI Agigea Nord-Comvex prin construirea unei linii
cf la dana 80 port Constanța, nr inventar CN APM SA 112231137, valoare de
inventar 11.928.216,37 lei conform PIF (proces verbal de punere în
funcțiune) nr. 5700/88/2020, Proces-Verbal de Recepție la terminarea
lucrărilor nr. 29118/22.07.2020. Lungimea totală a liniei este de 4.114 m. Pe
traseul liniei s-au întâlnit trei zone diferite:
- Zona 1 – începe din capătul liniei Y al LFI Agigea Nord-Comvex existentă
din care se realizează racordul (km 0+000), se continuă pe latura de Vest a
Depozitului de minereu, până în zona km 1+600; - Zona a 2-a – între km 1+600 și km 2+200, este amplasată la Nord de
Depozitul de minereu; - Zona a 3-a – între km 2+200 și până la capătul liniei, este amplasată pe latura
3 de Nord a Terminalului de minereu, traseul liniei fiind aproximativ paralel cu
gardul Terminalului.

Anexa 1






