Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter au fost destinațiile cele mai căutate de pe litoral, în 2023: Situația plajelor îi nemulțumește, în continuare, pe hotelieri

Știrile zilei
Hotelierii de pe litoral și din Delta Dunării își freacă mâinile, bucuroși: 2023 a fost un an bogat, ce le-a adus o creștere medie de 30-35% a interesului turiştilor pentru staţiunile din România. Trendul este unul ascendent, cu o creştere de 30% pentru litoralul românesc.
În acelaşi timp, pentru Delta Dunării creșterea a fost de aproape 15%. Pe litoral, turiştii au preferat în proporţie de circa 30% unităţile clasificate la 3* şi 55% cele de 4*.
Tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15% – 20% faţă de anul trecut, in corelare cu indicele inflaţiei anuale prognozate pentru sfârşitul anului.
Astfel, tariful mediu de persoană/sejur a crescut de la 1.778 lei în 2022, la 2015 lei în 2023, în condiţiile în care durata medie a sejurului a rămas la același nivel din 2022, situându-se între 4,7 nopţi cazare/sejur pentru Litoral.
Cele mai solicitate destinaţii de vacanţă pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru litoral.
Cea mai mare problemă cu care ne-am confruntat și în 2023 a fost managementul defectuos coordonat, din partea Ministerului Mediului, în privința plajelor, iar consecințele au afectat serios imaginea și rezultatele cu care încheiem 2023.
O parte importantă a rezervărilor s-a datorat voucherelor de vacanţă, care au extins gradul de ocupare şi în lunile de extrasezon. Peste 40% din rezervările de vacanțe s-au achitat cu tichete de vacanță, covârșitor prin agențiile de turism.
În egală măsură, am înregistrat creșteri de peste 35% pentru excursii și tururi locale de grup (organizate prin agențiile de turism) pentru turiștii sosiți în vacanță pe Litoral.
Cea mai solicitată rămâne Croaziera de o zi în Delta Dunării, dar s-a remarcat o diversificare interesantă a ofertei, ceea ce a îndreptat interesul românilor și către Degustări de vinuri sau Tururi combinate de arheologie, istorie, gastronomie, evenimente și tradiții locale.
Corina Martin, Secretar General FPIOR, spune că “Astăzi, OMD Municipiul Tulcea a primit avizul de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și îi felicit.
Lucrăm deja, în interiorul Consiliului Consultativ al Turismului, în grupul de lucru OMD – uri, împreună, alături de toate celelalte OMD uri din țară. OMD regional Dobrogea trebuie însă să se constituie cat mai rapid – și să preia coagularea și armonizarea strategiilor de brand propriu și de promovare ale fiecărei sub-destinații/statiuni, în județele Constanța și Tulcea.
În jurul datei de 10 ianuarie vom organiza o întâlnire comună a tuturor OMD urilor active acum în Dobrogea – ne regrupăm și ne stabilim obiectivele și Strategia pentru 2024-2025“.
Citește și:






