Memoriu sfâșietor al unui bătrân comandant de navă, Tănase Adrian: „Vă rog ajutați-mă și vă rog faceți ceva în numele adevărului”

Știrile zilei
Un bătrân comandant de navă a transmis un memoriu sfâșietor președintelui României, primului ministrul, ministrului Afacerilor Externe, dar și presei, prin intermendiul Sindicatului Liber al Navigatorilor în cadrul căruia spune că a fost luat ostatic de echipaj și apoi, pe navă, autoritățile au găsit droguri.
Iată povestea sa, spusă chiar de el.
CĂTRE :
-PREȘEDINTELE ALES AL ROMÂNIEI – Dl. Klaus Verner Iohanis
-PRIMUL MINISTRU AL ROMÂNIEI – Dl Ludovic Orban
-MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE – Dl Bogdan Aurescu
Spre cunoșțînță: Sindicatul Liber al Navigatorilor
UN CAZ HALUCINANT – AM FOST ACUZAT ÎN ITALIA FĂRĂ NICI O VINĂ ÎNAFARA FAPTULUI CĂ AM FOST PREZENT PE O NAVA ȘI LUAT PRACTIC PRIZONIER DE ECHIPAJ DUPĂ PLECAREA DIN PORT, IAR DUPĂ ACEEA NAVA, SUB COMANDĂ RESTULUI DE NAVIGATORI, A FOST DESCOPERITĂ DE CĂTRE AUTORITĂȚILe DIN ITALIA CĂ A FOST IMPLICATĂ ÎNTR-O ÎNCERCARE DE TRAFIC DE DROGURI
Mă numesc Tănase Adrian Florin născut la dată de 09 aprile 1955 în Bucureșți și domiciliat în Constanța.
Sunt Comandant de nava pensionat în anul 2014
Că urmare a pensiei mici după o perioada de muncă neantrerupta de 40 ani, am activat și după acea dată în funcția sus amintită astfel că:
Pe dată de 19 mai 2018 am părăsit România în direcția La Valletta Malta că urmare a unei înștiințări telefonice primită de la doamna Josette Zamit sora lui Pol Attard, patroni și antreprenori ai unei companii care se ocupă cu comerțul maritim internațional pe nume Patron Group, companie la care am mai lucrat până în 2016 pe nava Sea Patron.
Aceșția m-au solicitat pentru un voiaj pe o nava a lor, urmând să semnez contractul de muncă la destinație.
La sosire, am fost însoțit de doamna Zamit (patroana a firmei Patron Group alături de fratele sau Pol Attard, la care mai lucrasem în 2016) pe o nava de dimensiune mici de 42 metri lungime cu numele Sea View, număr IM0 6710358, sub pavilion Kingston. Ajuns la bord spre seară și am fost condus la cabina comamdantului de marinarul olandez Groeneweg This.
M-am odihnit și a două zi, duminică 20 mai 2018 am controlat actele navei și aparatele de navigație care erau în regulă, mai puțîn stăția radio care era defectă.
Nava era veche costruita prin 1967 trasformata dintr-o nava de pescuit într-o nava de tip off shore cu foarte multe cabine destinată transportuiui de personal pentru platforme marine, nava neavând neavând magazii de marfă.
Luni 21 mai 2018 s-au efectuat aprovizionări de material și provizii precum schimbarea numelui navei în M/Y Quest – făcute de Pol Attard cu ajutorul secundului navei Bonello David care era unchiul lui Pol Attard amândoi de naționalitate malteză.
Marți 22 mai 2018 s-a anunțat plecarea navei într-un voiaj în Tunisia probabil urmând să între în serviciul pentru care era construită nava, de transport persoane de la platformele din zona către uscat și invers.
În baza documentului Port Clearance(pe care îl anexez la prezența) eliberat de Căpitănia Portului și înmânat mie de către Pol Attard. Acesta a adus la plecare și o stăție de comunicați mobile prin satelit pe care i-a înmânat-o secundului navei Bonello David pentru că stăția radio nu funcționa. Am părăsit portul La Valletta în jurul orei 18.30 cu pilot la bord cu destinația Tunisia nava corespunzând din toate punctele de vedere cerințelor.
A două zi dimineață spre surprinderea mea am fost trezit din somn mult mai devreme decât ar fi fost normal, în jurul orei 4, să vin urgent pe comandă de navigatier. Ajungând pe puntea de navigație am fost întâmpinat de marinarii Groeneweg This-Olanda, Mohamed Elbosati-Egipt, Ahmed Mohamed,-Egipt și secundul maltez Bonello David care pe un ton amenințător mi-a comunicat că din acel moment nu mai sunt comandantul navei și că va trebui să mă supun necondiționat ordinelor ce le voi primi de la acesta spunându-mi că jurnalul de bord nu va mai fi completat. Aparatul de comunicațîi prin satelit a ajuns în mâinile marinarului Groeneweg This sub a cărui control am fost tot timpul , eu fiind supravegheat în comandă de navigație pe parcursul voiajului cu concursul celorlalți plus un Italian care nu a fost atunci de față pe nume Cantaro Salvatore. Mi s-a spus că dacă țîn la viață mea să urmez întocmai ce mi se comunica. A început să îmi fie frică pentru viață mea, mai ales că nu aveam la îndemână nici un mijloc de comunicare.
În continuare sub o supraveghiera strictă a celor de mai sus am fost forțat să execut ordinelr lor contrar voinței mele sub amenințări de tot felul și cuvinte înjositoare.
Așa am devenit prizonierul acestuia echipaj care a schimbat drumul navei dinspre Tunisia către zona de frontieră dintre Algeria și Maroc, cam în dreptul orașului Gazaouet unde ajunși pe dată de 27 mai 2018 în largul marii s-au încărcat de la două bărci acostate de-a lungul navei niște pachete pe care eu le bănuiam a fi ceva ilegal. Ulterior s-a dovedit a fi 10 tone de droguri de tip hașiș.
În largul marii nu aveam nici un mijloc de comunicații cu coasta sau cu oricine altcineva, telefonul mobil fiind impracticabil din lipsa semnalului iar declanșarea alarmei SOS era imposibil de efectuat pentru că am fost amenințat că mă omoară dacă fac ceva necugetat, eu fiind în permanentă supravegheat. Nu știu încotro trebuia să ajungă ajungă nava după ce au încărcat acele pachete dar pe sistemul AIS (Automatic Identification System) secundul a introdus destinația Alexandria. Ulterior, uitându-mă pe harta de navigație, am văzut un semn și un marcaj în dreptul Libiei, în largul portului Tobruk, și am bănuind că acolo trebuia să ajungă nava.
Pe drumul de întoarcere, pe dată de 29 mai 2018 am fost interceptați de o nava militară italiană, care ne-a cerut despre datele nava prin canalul VHFsi pentru că eram supravegheat și nu vedeam nava să știu la ce distanță este, nu am putut să comunic ce mi s-a întâmplat de frică că voi fi aruncat peste bord.
Doar atât am putut să fac, la întrebarea : care era portul de plecare al navei, eu am răspuns eronat că portul de plecare era Gibraltar, ceea ce era imposibil să fie în poziția și direcția pe care o avea nava , fapt ce a trezit suspiciunea celor de pe nava militară și a ajutat la decizia de a inspecta nava și astfel la desconspirarea traficanților. Am avut mari probleme cu Bonello David și am reușit cu greu să justific minciună în orele și zilele care au urmat până când nava militară ne-a abordat, fiindu-mi frică că aceșția îmi puteau lua viață.
Pe dată de 31 mai 2018 ajungând aproape de insula italiană Pantelleria secundul navei care ordonase practic celorlalți să mă țînă prizonier sis a fiu supravegheat tot timpul a dat ordin să îi dau telefonul mobil de teamă că în această zona precum și în apropierea Sicilia pe unde urmă să trecem se putea prinde semnal la telefonul celular și aș fi putut anunță poliția.
Telefonul meu a fost sechestrat și am trăit o teamă cumplită că putea fi controlat și găsite fotografiile pe care le-am făcut în ascuns atunci când s-au încărcat pachetele suspecte de la cele două bărci.
Datorită minciunii pe care am spus-o, nava a devenit suspectă și în felul acesta a fost oprită în largul marii de către o nava militară italiană Guardia di Finanza Palermo, la 170 mile distanță de portul Catania Sicili, ocazie care în urmă controlului efectuat s-au găsit acele pachete susupecte și am aflat și eu că era vorba de droguri. .
Nava a fost dusă în portul Catania și întregul echipaj arestat.
De atunci și până în prezent nu am fost anchetat în mod serios cu toate că am insistat și am făcut în scris nenumărate cererei la magistratură și procuratura.
Am fost încarcerat în închisoare la Piazza Lanza din Catania Sicilia unde am fost închis 7 luni până pe dată de 23 Decembrie 2018 când am fost transferat la închisoarea Luigi Bodenza orașul Enna din Sicilia
Mi s-a Interzis să vorbesc cu oricine altcineva, dar în penitenciar am fost agresat psihic și fizic de către gardieni în mai multe rânduri, în 9 aprilie 2019, 11 iunie 2019 și 25 iunie 2019.
Eu am făcut nenumărate cereri către procurorul de caz să mă investigheze și să îi spun ceea ce știu, dar nu am fost niciodată chemat la procuratura pentru a spune și ceea ce eu am de spus.
În penitenciar am fost supus la agresiuni psihice și fizice până pe dată de 23 iulie 2019 când familia mea a reușit să obțină aprobarea justiției să continui arestul la un domiciliu din Catania, via D’Amico no 72 la care mă aflu și în present, unde am închiriat o camera pe cheltuiala proprie.
Nu s-a ținut cont de etatea mea și nici de starea mea precaria de sănătate astfel că, după ieșirea din carceră datorită durerilor abdominale cauzate de tot felul de agresiuni ce mi-au fost administrate, pe dată de 04 August am ajuns de urgență cu ambulanță la Spitalul Garibaldi din Catania unde s-a hotărât că este necesar să mi se facă o intervenție chirurgicală de iernie onbilicala avansată că urmare a unei operațîi precedente de ulcer perforat și peritonită.
S-a hotărât atunci și Încă până la această dată nu am fost chemat pentru intervenție cu toate că am făcut toate controalele premergatiare și am dureri mari în continuare cu un pericol crescut de a face ocluzie intestinală
Următorul proces va avea loc curând pe 10 decembrie 2019 dar din câte sunt informat de avocatul meu, se va amână din motive de non conformitàte juridică la o dată necunoscută.
S-au efectuat o serie întreagă de audiențe judiciare la tribunalul din Catania unde ar trebui să se țînă procesul, până acum toate amânate (această este al unsprezecelea la număr) din fel și fel de motive.
Sunt extenuat fizic și moral. Va rog ajutați-mă și va rog facesti ceva în numele adevărului.
Va rog cu tot respectul să mă ajutați pentru că sunt un om disperat și nevinovat care stă fără nicio justificare în arest la domiciliuin Italia fără să se înceapă un proces în instanța ( au fost numai amânări). Sunt bătrân și bolnav și fără un ajutor din partea statului român voi fi o victima sigură.
Tănase Adrian Florin”






