Navă panameză, blocată în Portul Constanța: A produs o pagubă de 300.000 de dolari

Știrile zilei
Pe 2 octombrie 2023, pe rolul Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa a fost înregistrată cererea de emitere a unei ordonanțe președințiale privind reţinerea de la plecare a navei M/V „Vyssos”, navigând sub pavilion Panama, proprietatea Lyra Mare Limited.
Cererea a fost înregistrată de societatea Maxgrain SA, care a solicitat oprirea navei până la definitivarea unei alte cereri de instituire măsurii de sechestru asigurător asupra aceleiaşi nave.
Între cele două societăți a fost încheiat un contract de navlosire, având ca obiect transportul unei cantităţi de 6.500 tone porumb vrac, din Portul Izmail, către porturi pe care navlositorul urma să le stabilească, cu nava M/V „Vyssos”.
Nava ar fi urmat să fie la dispoziția celui ce o închiriase, în intervalul 24-27 iulie 2023, urmând să ajungă în portul de încărcare în funcţie de posibilităţile de tranzitare a Canalului Sulina către porturile ucrainiene.
Pe 6 august 2023, în ziua în care agenţii navei şi navlositorii au informat armatorii navei că tranzitarea Canalului Sulina este posibilă şi că ar fi putut continua voiajul în siguranţă prin canal, armatorii au răspuns că nava trebuie să-şi schimbe echipajul (de fapt, că echipajul nu doreşte să fie debarcat în porturile ucrainiene) şi se va deplasa spre Portul Giurgiuleşti din Republica Moldova în acest scop.
“Când nava a ajuns în Portul Giurgiuleşti, a început să încarce marfa aparţinând unui alt partener comercial al pârâtei, probându-se că acesta a fost, de fapt, scopul devierii de la traseul convenit prin contractul de navlosire.
Ca urmare a încălcării dispoziţiilor contractuale şi sub presiunea termenului prevăzut pentru încărcarea mărfii în vederea executării transportului, societatea Maxgrain SA a fost nevoită să notifice armatorilor rezilierea contractului, angajând în regim de urgenţă o altă navă în vederea transportării mărfii”.
Prejudiciul calculat ulterior a fost de 292.985 dolari SUA.
Judecătorii Tribunalului Constanța au decis că cererea Maxgrain SA este întemeiată: M/V „Vyssos” va fi reținută în Portul Constanța până la soluționarea sechestrului asigurator.
M/V „Vyssos” a fost subiect de presă în urmă cu câteva zile: căpitanul, un cetăţean grec, a suferit, pe 11 septembrie, un infarct şi s-a solicitat intervenţia unei nave a Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM).
FOTO: Ilustrativ
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:






