Președintele Asociației Delta Dunării: „Industria își revine. Delta a fost plină”. În primele 8 luni din 2021, cu 34,5% mai mulți turiști în Delta Dunării față de 2020

Știrile zilei
Delta Dunării a fost și în acest an o destinație preferată de foarte mulți turiști români, în ciuda contextului pandemic pe care îl traversăm. Turiștii au catalogat destinația Delta Dunării ca fiind una sigură din punct de vedere sanitar, însă, cu toate acestea, nici anul acesta potențialul turistic al acestei zone nu a fost atins.
Însă veștile aduse la finalul sezonului de vacanțe în Delta Dunării au fost unele îmbucurătoare:
„Acum avem un turist de săptămână care caută pachete integrale, pe parcursul săptămânii. Turistul român și-a redescoperit țara și a fost fidelizat să revină”, a precizat Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management a Destinației Delta Dunării, în cadrul Simpozionului „Turismul deltaic – liantul între valorile de patrimoniu ale Deltei Dunării desfășurat marți, 5 octombrie, la Gura Portiției.
Anul acesta, până în luna august, în destinația turistică Delta Dunării au venit, potrivit cifrelor puse la dispoziție de AMTDD, un număr de 111.824 turiști, un număr mult mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut – 83.138.
Cifrele din 2020 nu se compară cu cele din 2019, considerat un an foarte bun pentru turismul deltaic, când în Delta Dunării și-au petrecut vacanțele un număr de 125.181 turiști.
Practic, în 2021 avem o creștere cu 34,5% a numărului de turiști comparativ cu anul 2020, și o scădere cu 10,67% comparativ cu 2019.
„Industria isi revine. Delta a fost plină, a fost un an turistic foarte bun 2020, dar și 2021.”, spune președintele Cătălin Țibuleac.
Implicit, în acest context, al creșterii numărului de turiști în Deltă, apare întrebarea „Câți oameni mai suportă Delta?”.
„Am încercat în 2019, (n.r. cât timp a deținut funcția de guvernator al Deltei Dunării) să dau în scriere proiectul referitor la capacitatea de suport turistic în Deltă, însă a fost pus la sertar în 2020. Nu toată lumea își dorește un astfel de proiect. (…) Am avut promisiuni că se va readuce acest proiect în discuție”, ne-a declarat Cătălin Țibuleac.
În contextul unui buget cu 0 lei alocați de Ministerul Turismului pentru promovare pe anul 2021, eforturile Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) se concentrează pentru a face din această zonă o „destinație turistică fanion, turismul urmând să asigure îmbinarea perfectă a celor trei valori de patrimoniu: natural, cultural și economic“, a precizat Cătălin Țibuleac, președintele AMDTDD în cadrul Simpozionului „Turismul deltaic – liantul între valorile de patrimoniu ale Deltei Dunării.

Evenimentul desfășurat marți la Satul de vacanță Gura Portiței, a fost organizat de AMDTDD în parteneriat cu Consiliul Județean Tulcea și a reunit, prin prezență fizică și online, reprezentanți ai diferitelor organizații din turism, dar și autorități locale din zonă.
Cu această ocazie, AMDTDD a prezentat modalitățile prin care destinația poate ajunge la acest statut pe care și-l propune, de fanion al turismului românesc. Printre principalele direcții de dezvoltare amintite de președintele AMDTDD, Cătălin Țibuleac, amintim: integrarea turismului deltaic printre formele de turism recunoscute în România, creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene destinate turismului, dezvoltarea comunităților prin turism și digitalizarea destinației.
Ghid online pentru turiști, realizat cu fonduri europene
Asociația Delta Dunării este într-un stadiu avansat pentru accesarea fondurilor europene în vederea realizării unui ghid online care ar urma să fie implementat în termen de 6 luni de la semnarea contractului de finanțare și ar funcționa sub forma unei platforme pentru telefoanele mobile care să conțină informații utile pentru turiști cum ar fi: locuri pentru cazare sau masă, trasee turistice, informații în timp real despre condițiile meteo și avertizări etc. Platforma ar urma să fie un instrument foarte util pentru turiști, dar și să promoveze agenții economici din destinație, ajutând astfel la dezvoltarea comunităților locale.
Tot în cadrul acestui proiect cu fonduri europene ar urma să fie realizat un film de promovare a Deltei Dunării de 40 de minute.






