Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani se pregătește să ajungă în țară. Ce rute vor deservi cele 37 de trenuri electrice inter-regionale

Știrile zilei
Primul tren electric inter-regional cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele statice la fabrica din Katowice, Polonia, și este pregătit pentru livrarea de săptămâna viitoare.
„Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice şi toate unităţile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare„, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.
El a mai spus că în aceste zile se va finaliza și colantarea exterioară a trenului, pentru a putea începe pregătirea finală în ceea ce privește expedierea din fabrică.
„Trenul ajunge la Bucureşti la începutul lunii decembrie şi va fi verificat în vederea livrării şi, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulaţie cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trase (parcursuri) pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri„, a adăugat Roşeanu.
Cele 37 de trenuri electrice inter-regionale sunt produse de Alston Ferroviaria SpA la fabrica poloneză de la Katowice și vor face legătura dintre București și principalele centre urbane ale țării. Mai mult, ele vor facilita și conexiunile inter-regionale, astfel contribuind la asigurarea mobilității, scăderea duratelor călătoriilor și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe cale ferată.
Rutele pe care vor circula noile trenuri sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.
Contractul pentru achiziționarea celor 37 de trenuri și a serviciilor de mentenanță aferente acestora, valabil 15 ani, ajunge la o valoare totală de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată de fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.
Sursă: Agrepres.ro
Sursa foto: Alstom.com






