Trenuri electrice noi pentru ruta București Nord-Constanța. De când vor putea fi utilizate

Știrile zilei
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri, 25 martie, contractul pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, cu francezii de la Alstom, anunță instituția într-un comunicat de presă.
Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde lei.
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare).
Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi:
- București Nord – Constanța;
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
- București Nord – Brașov – Cluj;
- București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
- București Nord – Brașov;
- București Nord – Iași;
- București Nord – Suceava;
- București Nord – Galați;
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria;
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
- Cluj – Timișoara;
- Cluj – Suceava – Iași.
Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în perioada 2004-2005 (automotoarele Desiro – Săgeata Albastră).
Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Foto: Facebook / Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor






