Uleiul pentru gătit a fost RAȚIONALIZAT în magazine. Vezi unde se întâmplă acest lucru!

Știrile zilei
Unele supermarketuri din Marea Britanie limitează cantitatea de ulei de gătit pe care clienții o pot cumpăra, deoarece aprovizionarea este afectată de războiul din Ucraina, potrivit BBC. „Aceste limitări pot întârzia puțin lucrurile, dar în câteva luni nu va mai fi niciun ulei de floarea-soarelui disponibil pentru a fi cumpărat” a declarat expertul în produse alimentare, Ged Futter.
Astfel, Tesco permite cumpărarea a trei articole de client. Waitrose și Morrisons au limitat cumpărătorii la câte două articole, informează Mediafax.
Cea mai mare cantitate de ulei de floarea-soarelui din Marea Britanie provine din Ucraina, iar întreruperea exporturilor a dus la unele penurii și la o cerere crescută de alternative.
British Retail Consortium spune că restricțiile sunt o măsură temporară „pentru a asigura disponibilitatea pentru toată lumea”.
Uleiurile de măsline, de rapiță și de floarea-soarelui sunt incluse în limitele impuse de unele supermarketuri, atât în magazine, cât și online.
Iceland nu a comentat încă imaginile postate pe rețelele de socializare cu pancartele care au apărut în magazinele sale și care limitează vânzările de ulei de floarea-soarelui.
Între timp, un purtător de cuvânt al Waitrose a declarat: „Monitorizăm îndeaproape situația și lucrăm cu furnizorii noștri pentru a ne asigura că toți clienții continuă să aibă posibilitatea de a alege între uleiurile de gătit”.
Expertul în produse alimentare Ged Futter spune că pot fi liniștiți cumpărătorii pentru că există o mulțime de alternative atunci când vine vorba de uleiuri de gătit. Însă el a avertizat, de asemenea, că uleiul de floarea-soarelui ar putea fi în curând indisponibil pe rafturi.
„Aceste limitări pot întârzia puțin lucrurile, dar în câteva luni nu va mai fi niciun ulei de floarea-soarelui disponibil pentru a fi cumpărat”, sugerează el.
Analiza efectuată de firma de cercetare în domeniul comerțului cu amănuntul Assosia sugerează, de asemenea, că oferta redusă de ulei de floarea-soarelui ca urmare a conflictului din Ucraina are un impact asupra prețurilor. Aceasta a urmărit modificările în costul mediu al uleiului de floarea-soarelui la marii retaileri, inclusiv Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons, Aldi și Lidl.
Datele sale sugerează că o sticlă de un litru de ulei de floarea-soarelui de marcă proprie a crescut în medie cu peste 10%.
Și Indonezia a interzis exporturile de ulei de gătit, pe fondul problemelor în aprovizionarea pieţei locale şi creşterii preţurilor, o decizie care se adaugă altor măsuri protecţioniste în domeniul produselor agricole adoptate la nivel mondial.






