Un fost primar din Tulcea a făcut apel la sentința dată de magistrați: Are sechestru pe avere, pentru o pagubă de aproape 300.000 de lei

Știrile zilei
Pe rolul Curții de Apel Constanța a fost înregistrat dosarul nr. 956, o speță din 2020, în care sunt implicați Neculai Sandu, fostul primar din Turcoaia, județul Tulcea și Marcela Caraion, funcționar al primăriei.
Este vorba despre un apel la un dosar pornit, inițial, sub aspectul săvârșirii abuzului în serviciu, dar care, din cauza prescripției faptei, a continuat doar pe latură civilă.
Astfel, Judecătoria Măcin stabilea, pe 13 februarie 2023, că fostul primar, Neculai Sandu, nu mai poate fi tras la răspundere pentru abuz în serviciu și nici funcționarul primăriei anchetat în același caz, Marcela Caraion, într-un dosar înregistrat în 2020.
Cum prescripția penală i-a absolvit, definitiv, pe cei doi, sentința magistraților tulceni a fost dată strict pe latura civilă, pentru despăgubirile solicitate de Unitatea Administrativ Teritorială a comunei Turcoaia: “Obligă în solidar inculpații SANDU NECULAI şi CARAION MARCELA, la plata sumei totale de 286.079,95 lei”.
Judecătorii au dispus ca respectiva sumă să fie asigurată prin sechestrul asupra mai multor bunuri ale lui Neculai Sandu: un teren în suprafață de 460 mp și casă de locuit, două jumătăți din terenurile de 615 mp și, respectiv, de 400 mp, teren şi construcţii în suprafaţă totală de 2.893 mp, teren arabil în suprafaţă de 1.366 mp. La rândul ei, și Marcelei Caraion i-au fost sechestrate bunuri imobile sau părți din acestea, în contul aceleiași datorii de 286.079,95 lei.
În rechizitoriul procurorilor se arată că fostul primar ar fi reușit performanța să încheie un contract de “consultanță pentru obținere finanțare în vederea realizării obiectivului de investiții ”lntroducere de gaze naturale în localitățile Turcoaia și Greci, reabilitare și modernizare iluminat stradal”, în sumă totală de circa 42.000 de lei. Aceasta ar fi trebuit să fie plătită cu un avans de maxim 20% sub condiția prezentării unei scrisori de garanție bancară, iar diferența după îndeplinirea prestațiilor. Însă, suma a fost achitată, integral, chiar a doua zi după încheierea contractului, arată procurorii.
Unul dintre beneficiarii contractelor ar fi chiar finul primarului
Au urmat și alte contracte, la fel de repede achitate. Procurorii mai spun, citând dintr-un raport al Curții de Conturi, că beneficiarul unora dintre aceste contracte este finul de cununie al primarului Sandu, concluzionat că, din totalul tranzacțiilor de 2.113.253 lei cu TVA derulate între UAT Comuna Turcoaia și firma rudei edilului nu au fost recepționate servicii în valoare de 146.697,31 lei cu TVA, aferent următoarelor contracte:
- nu au fost recepționate lucrările de montare a unei centrale termice la sediul Primăriei în valoare de 24.369,75 lei fără TVA (29.900 lei cu TVA),
- La contractual privind execuția de lucrări pentru realizarea bazei sportive, valoarea inițială a contractului a fost de 650.832,68 lei cu TVA. Prin actul adițional nr. 1, fără dată, valoarea contractului a fost suplimentată cu suma de 41.092,25 lei, O comisie a admis recepția lucrărilor la obiectivul de investiții pentru o valoare declarată a lucrărilor de 663.309 lei, în condițiile în care valoarea cumulată a facturilor emise de prestator și a documentelor de plată a remunerației a fost mult mai mare, respectiv 714.219,03 lei. În aceste condiții au fost decontate servicii nerecepționate în valoare de 50.910,03 lei cu TVA.
- nu au fost recepționate lucrări de reparații ale rezervorului de apă, în valoare de 55.367,47 lei fără TVA (65.887,28 lei cu TVA).
- nu au fost recepționate lucrările contractate cu ordine de plată în sumă totală de 7.3119 lei.
Apelul celor doi a fost înregistrat pe 3 martie 2023 și are un prim termen de judecată data de 21 septembrie 2023.

OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.






