Constanța Port Business Association vrea să accelereze procesul de tranziție a schimburilor intercontinentale de mărfuri ce trec prin Portul Constanța
Economie
Anul 2023 s-a încheiat cu rezultate remarcabile pentru Portul Constanța, atât prin realizarea unei performanțe istorice în traficul de mărfuri, cât și prin atingerea unor obiective de modernizare și promovare în mediul de afaceri internațional.
Aceste realizări au fost posibile datorită contribuției semnificative a comunității private, organizată în asociația Constanta Port Business Association (CPBA), se arată într-un comunicat de presă, citat de financialintelligence.ro.
Organizând Forumul Marea Caspică – Marea Neagră în aprilie 2023, alături de Ambasada Republicii Kazahstan în România, CPBA a inițiat interacțiunea cu statele din Asia Centrală și Caucazul de Sud, evidențiind potențialul portului în comunitatea globală de transport multimodal. Prezența Constanta Port Business Association în Georgia, la conferința Tbilisi Silk Road Forum, în octombrie 2023 subliniază angajamentul continuu în conectarea și consolidarea relațiilor în cadrul rețelei de transport.
În cadrul Forumului Marea Caspică – Marea Neagră, din luna aprilie a anului trecut, a fost prezentat un prim proiect concret, care conectează portul Constanța cu rețele logistice din regiunea Caspică, linia de transport Ro-Ro și de pasageri între porturile Poti și Constanța, operațională începând cu luna iunie 2023, un parteneriat între companiile E 60 Shipping Line LLC din Georgia și Sea Container Services Constanța (membru al CPBA).
După ce Rusia a declanșat războiul împotriva Ucrainei, în anul 2022, Coridorul Mijlociu sau Trans-Caspic apare ca o alternativă pentru investițiile și parteneriatele economice ale Chinei și ruta de transport agreată de către U.E. pentru schimburile de mărfuri cu Asia. Prin conexiunea maritimă cu Georgia, traseul creează premisele unui potențial de creștere și oportunități noi de dezvoltare pentru portul Constanța ca hub logistic regional pentru Europa Centrală și de Est și pentru statele din Asia Centrală și Caucazul de Sud.
În anul 2023, China a ales să își îndrepte atenția către Coridorul Trans-Caspic, evidențiindu-l ca pe o rută de transport cu potențial, și a accelerat dezvoltarea acesteia prin semnarea parteneriatelor strategice cu Kazahstan pentru transport intermodal pe cale ferată și maritim. Astfel, fluxurile de mărfuri sunt direcționate prin țările cu ieșire la Marea Caspică, Kazahstan și Azerbaidjan, și ajung apoi prin Georgia la Marea Neagră, aducând portului Constanța oportunități noi de creștere.
Începând cu luna decembrie 2023, Portul Constanța devine punct central într-un nou serviciu de linie ce leagă Asia Centrală de Europa. ADY Container, subsidiară a Azerbaijan Railways CJSC, în parteneriat cu COSCO SHIPPING Lines din China, lansează un serviciu de transport intermodal, conectând Kazahstan și Turkmenistan prin porturile de la Marea Caspică cu portul Constanța.
Citește și: